اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مهمترین رویدادهای امنیتی افغانستان

حمله نافرجام به ستاد انتخاباتی عبدالله/ کشته‌شدن 9 نفر در سانحه رانندگی در غرب افغانستان

حمله نافرجام به ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله، کشته شدن 9 نفر در سانحه رانندگی، کشته و زخمی شدن 5 نفر بر اثر ریزش سقف منزل و در گیری 2 گروه غیر مسئول از رویدادهای امنیتی امروز افغانستان هستند.

حمله نافرجام به ستاد انتخاباتی عبدالله/ کشته‌شدن 9 نفر در سانحه رانندگی در غرب افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «عبدالرئوف احمدی»، سخنگوی پلیس ولایت «هرات» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان یک بمب کارگذاشته شده در ستاد انتخاباتی «عبدالله عبدالله» کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان را خنثی کردند.

«ناصر خاضع»، رئیس ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله در غرب افغانستان با ابراز نگرانی از ناامنی‌ها از دولت این کشور خواسته است که  در تامین امنیت ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای‎های ولایتی توجه جدی داشته باشد.

این در حالی است که اعضای ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله بیشترین تلفات را در غرب افغانستان بویژه در ولایت هرات داشته است.

کشته شدن 9 نفر در سانحه رانندگی در غرب افغانستان

«عبدالرئوف احمدی»، سخنگوی پلیس ولایت «هرات» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که  برخورد 2 خودرو در این ولایت 9  کشته برجای گذاشته است.

به گفته احمدی، این سانحه از در نتیجه بی‌احتیاطی راننده خودروی باربری بوده است.

این درحالی است که روزی گذشته نیز در سانحه رانندگی در ولایت غزنی در جنوب افغانستان یک نفر کشته و 20 نفر دیگر زخمی شدند.

کشته و زخمی شدن 5 نفر بر اثر ریزش سقف منزل در شمال افغانستان

«احمدجاوید بشارت»، سخنگوی پلیس ولایت «بغلان» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت: بر بر اثر ریزیش سقف منزل مسکونی در محله «حمام نساجی» شهر «پلخمری» مرکز این ولایت، 2 زن کشته و 3 عضو یک خانواده دیگر زخمی شدند.

کشته شدن 2 نفر در در گیری 2 گروه غیر مسئول در غرب افغانستان

«سیدانور اعلا رحمتی»، والی ولایت «غور» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر درگیری افراد مسلح غیرمسئول در شهر «چغچران» مرکز ولایت غور 2 نفر کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند.

کشته شدن یک شبه‎نظامی طالبان در جنوب افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت «زابل» و «پکتیا» یک شبه‌‎نظامی طالبان کشته شده است.

براساس این اطلاعیه، 14 حلقه مین و مقداری مواد منفجره از ولایت‎های «فراه»، «قندهار»، «ارزگان»، «خوست» و «پکتیکا» نیز بدست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

حمله نافرجام در شرق افغانستان

دفترمطبوعاتی والی ولایت «ننگرهار» در شرق افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان شش موشک آماده پرتاب به شهر «جلال آباد» را کشف و خنثی کردند.

گفته می شود که این موشک‎ها به هدف ضربه به مواضع نیروهای امنیتی افغان آماده پرتاب بوده است.

دستگیری 3 آدم‎ربا در شمال افغانستان

«سیدسرور حسینی»، سخنگوی پلیس ولایت «قندوز» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان، 3 آدم‌ربا را در این ولایت دستگیر کردند.

به گفته حسینی، این افراد به اتهام آدم‌ربایی 3 نفر از شهروندان منطقه «امام صاحب» متهم بودند که از سوی نیروهای امنیتی افغان بازداشت شدند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول