اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ممهترین رویدادهای امنیتی افغانستان

حمله نافرجام به ستاد انتخاباتی سیاف/هلاکت 2 فرمانده طالبان در غرب افغانستان

کشته شدن 2 فرمانده شبه‌‌نظامیان طالبان، حمله نافرجام به ستاد انتخاباتی «عبدالرب رسول سیاف»، کشته شدن 2 غیرنظامی و کشته و زخمی شدن 3 پلیس در غرب افغانستان از رویدادهای مهم امنیتی امروز افغانستان هستند.

حمله نافرجام به ستاد انتخاباتی سیاف/هلاکت 2 فرمانده طالبان در غرب افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «عبدالروف احمدی»، سخنگوی پلیس ولایت «هرات» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان یک بشکه مواد منفجره را در نزدیکی ستاد انتخاباتی عبدالرب رسول سیاف کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان در حوزه چهارم امنیتی هرات کشف و خنثی کردند.

به گفته احمدی، به اتهام جاسازی این مقدار مواد منفجره 2 نفر دستگیر شدند. 

این درحالی است چند هفته گذشته نیز شبه‎نظامیان طالبان قصد ترور «محمد اسماعیل خان» معاون اول سیاف را در این ولایت داشتند اما ناکام ماند.

کشته شدن 2 فرمانده شبه‎نظامیان طالبان در غرب افغانستان

«محمد مهدی قاسمی»، سخنگوی ارتش در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در منطقه «ادرسکن» ولایت «هرات» یک فرمانده شبه‎نظامیان طالبان به نام «ملا دوست محمد خان» کشته شده است.

در همین حال «لعل محمد عمرزی» فرماندار منطقه «ادرسکن» ولایت هرات نیز از زخمی شدن یک پلیس افغان خبر داد.

از سوی دیگر «احمد جاوید کارگر»، سخنگوی پلیس ولایت «فراه» در غرب افغانستان از کشته شدن چهار شبه‎نظامی طالبان بشمول یک فرمانده این گروه به نام «ملا شهاب الدین» و زخمی شدن 15 نفر دیگر در این ولایت خبر داد.

به گفته کارگر، در این درگیری یک پلیس افغان نیز زخمی شدند.

کشته شدن 2 غیرنظامی در شمال افغانستان

«فقیر محمد»، فرمانده پلیس ولایت «جوزجان» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که شبه‎نظامیان طالبان، 2 نفر را به اتهام همکاری با دولت در یک مسجد این ولایت به ضرب گلوله کشتند.

به گفته فقیر محمد، پلیس جسد یک سرباز ارتش این کشور را نیز در منطقه «آقچه» این ولایت پیدا کرده است.

کشته و زخمی شدن 3 پلیس در غرب افغانستان

«سمیع الله قطره»، فرمانده پلیس ولایت «هرات» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت بر اثر انفجار یک موتورسیکلت مملو از مواد منفجره در منطقه «ادرسکن» این ولایت، 2 پلیس کشته و هفت نفر شامل یک پلیس زخمی شدند.

به گفته قطره، به اتهام این انفجار، چهار نفر توسط نیروهای امنیتی افغان دستگیر شدند.

کشته و زخمی شدن 11 شبه‎نظامی طالبان در نقاط مختلف افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «هرات»، «بادغیس» و «هلمند» در 24 ساعت گذشته پنج شبه‎نظامی طالبان کشته، شش نفر دیگر زخمی و چهار نفر دیگر دستگیر شدند.

براساس این اطلاعیه، 12 حلقه مین و مقداری مواد منفجره از ولایت‌‎های «فاریاب»، «قندهار»، «خوست» و «پکتیا» نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

کشته شدن 5 غیرنظامی در جنوب افغانستان

دفترمطبوعاتی والی ولایت «قندهار» در جنوب افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد در در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در فرمانداری‎های «شاه ولی کوت»، «پنجوایی» و «غورک» این ولایت پنج غیرنظامی کشته شدند.

براساس این اطلاعیه، 14 حلقه مین و تعدادی جنگ افزار از منطقه پنجوایی ولایت قندهار نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

انتهای پیام/ز

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول