اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان:

مردم‌سالاری تنها با وجود رسانه‌های آزاد فراهم می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مردم‌سالاری و دموکراسی جز با وجود رسانه‌های آزاد و فضایی فراهم نمی‌شود.

مردم‌سالاری تنها با وجود رسانه‌های آزاد فراهم می‌شود

احمد عاملی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان همیشه و در تمام دوران‌ها پیشرو بوده است، اظهار کرد: اما از سال‌‌های گذشته تاکنون اصفهان از بی‌مهری و جفای اصفهان‌ستیزی رنج می‌برد؛ زنده‌رودش را کشتند، محیط زیستش را آلوده و زراعت، گندم و نانش را به خطر انداختند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش بسیار مهمی در راستای رسیدگی به مشکلات جامعه دارند، عنوان کرد: تامین و امنیت شغلی و تامین اقتصادی خبرنگاران نباید تحت‌الشعاع عملکرد حرفه‌ای و تخصصی آن‌ها باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه گردش آزاد اطلاعات حق مردم و از مظاهر عدالت و اقتدار حاکمیت است، تصریح کرد: خبرنگاران در انتشار اخبار برای جلوگیری از هر گونه رانت و به صورت کلی فساد در جامعه نقش موثر و ویژه‌ای دارند.

وی ادامه داد: خبرنگاران می‌توانند نقش هدایت‌کننده داشته باشند و با جمع‌آوری اطلاعات و انتشار آن به صورت عمومی برای همگان می‌توانند پیگیری‌های لازم را به منظور رفع نواقص و بحران‌ها انجام بدهند و در راستای رفع این نواقص و بحران‌ها اقدام کنند.

عاملی با بیان اینکه آنچه که باید در کشور ما در وهله نخست از سوی دولتمردان پذیرفته شود، بدیهی‌ترین اصل وجودی رسانه است، تاکید کرد: حق پرسشگری اصحاب رسانه باید از سوی مسئولان کشور پذیرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه اما امروز شاهد پذیرفته نشدن این اصل بدیهی از سوی مسئولان هستیم، افزود: هر فردی در هر مسئولیتی است باید بپذیرد که نخستین و بدیهی‌ترین وظیفه او به عنوان مسئول پاسخگویی به مردم است و این پاسخگویی به مردم جز با پذیرش پاسخگویی به اصحاب رسانه به عنوان حلقه واسط جریان آزاد اطلاع‌رسانی حاصل نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اگر مردم را رکن رکین این انقلاب می‌دانیم، نمی‌توانیم و حق نداریم از خبرنگاران پرسشگر گریزان باشیم، گفت: همچنین حق نداریم که سئوالی در حوزه مسئولیت خود را بی‌پاسخ بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه باید به این باور قلبی برسیم که پاسخگویی به دست‌اندرکاران رسانه، پاسخگویی به مردمی است که مسئولیت را به مسئولان سپرده‌اند، اظهار کرد: مردم‌سالاری و دموکراسی جز با وجود رسانه‌های آزاد و فضایی فراهم نمی‌شود.

عاملی با بیان اینکه باید پذیرفت که رسانه‌های ثنا‌گو، خائنان به نظم حاکم و حتی جریده خود هستند، ادامه داد: ثبات، اقتدار و منافع کلان ملی جز با نقادی، پرسشگری و وجود رسانه‌هایی که حق و جرات پرسیدن را داشته باشند، تامین نمی‌شود.

وی تصریح کرد: رسانه‌هایی که بقای‌شان در گرو کمک‌های مالی سازمان‌ها، نهاد‌ها و ارگان‌های حکومتی و دولتی باشد، نمی‌توانند نقادان منصف حاکمیت باشند و به تبع آن نمی‌توانند از راه نقد به تامین منافع ملی کمکی کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: از سوی دیگر مشکلاتی از قبیل امنیت شغلی، عمر کوتاه رسانه‌های مستقل، عدم تامین مالی در خورشان و جایگاه خبرنگاری، مشکلات و دست‌انداز‌های حقوقی ناشی از برخی نگاه‌های تنگ‌نظرانه، نگاه سلیقه‌ای به مقوله آزادی رسانه‌ها خبرگان و دست‌اندرکاران جراید را در وضعیتی قرار می‌دهد که گاهی در بیان حقیقت، جانب احتیاط را نگه دارند و آسیب این وضعیت بیش از هر چیز دامن‌گیر ثبات و اقتدار ملی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید بپذیریم که ثبات کشور در گرو فعالیت رسانه‌های آزاد و پرسشگر است، تاکید کرد: اگر این نگاه جایگزین کژ‌اندیشی‌ها و نگاه‌های سلیقه‌ای شود و فضای رسانه‌ای آزاد و به دور از مصلحت‌اندیشی‌های نا‌به‌جا را ایجاد کنیم، گامی مهم در راستای حفظ منافع ملی برداشته‌ایم.

انتهای پیام/63004/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول