به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سیدیدالله حسینی بعد از ظهر امروز در نشست هماندیشی که با حضور اصحاب رسانه این شهرستان در فرمانداری مرودشت برگزار شد اظهار داشت: نسخه نجات اقتصاد ملی تبیین صحیح و اقناع افکار عمومی برای همراهی در اجرای اقتصاد مقاومتی است و در این راه رسانهها نخستین نقش را در جهتگیری صحیح افکار عمومی دارند.
وی همراهی در عین نظارت رسانهها و مطبوعات برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانهها را یک ضرورت دانست و افزود: انجام فاز دوم هدفمندی یارانهها که معطوف به تقویت جریان تولید و زیرساختهای اقتصادی میشود و در این مورد آمادگی ذهنی مردم با کمک اصحاب رسانه اقدامی اساسی بهشمار میرود چراکه مردم در طول انقلاب تمام مشکلات و سختیها را با هدف تقویت اصل نظام پذیرفته و همراهی کردهاند.
فرماندار مرودشت با استقبال از همراهی و نقدهای دلسوزانه رسانههای این شهرستان معدل عملکرد آنان را نظارت در عین حفظ حرمتها دانست و خاطرنشان کرد: انتظار از رسانههای محلی و موجود شهرمان این است که ضمن پرداختن به بیان مشکلات و تبیین ظرفیتها و کارکردهای مثبت و نظارت بر امور جاری به نمایندگی از افکار عمومی از نقش هدایتی و جهتدهی در تقویت رفتارهای شهروندی و فرهنگ عمومی و هنجارهای مثبت و ارزشی و نظاممندیهای اجتماعی از تبیین موضوع مهمی مانند اقتصاد مقاومتی و هدفمندی یارانهها غفلت نکنند.
وی در پاسخ به دغدغههای مطرح شده توسط اصحاب مطبوعات برای کمک به آنان و توسعه اشتراک تصریح کرد: در این راه تلاش در راستای کیفیسازی و ارتقای سطح مطالب، حرکت و تبیین مطالبات متناسب با نیازها، تشخیص ذائقهها و پرهیز از موضوعات حاشیهای که گاهی مخاطبگریز است از طرف مطبوعات ضروری به نظر میرسد.
این مسئول ادامه داد: در عین حال فرمانداری نیز تلاش میکند دستگاهها و کارخانجاتی که زمینه افزایش اشتراک با توجه به ظرفیت مالی و حجم نیروی انسانی را دارند هدایت کند و در مقاطع خاصی نیز در کمک به خرید کاغذ مطبوعات از این ظرفیتها استفاده شود.
حسینی تقویت انگیزش اجتماعی برای توسعه مخاطب و مشترکان مردمی را اصل مهم و اساسی دانست.
در این نشست اصحاب رسانه اعم از مسئولان سایتها و فضای مجازی، مدیران مطبوعات و خبرنگاران مسائل و نقطهنظرات خود را مطرح کردند.
در پایان به رسم قدردانی از نقش رسانهها لوح تقدیر از طرف فرماندار به اصحاب رسانه اهدا شد.
انتهای پیام/2448/ق30/ث3001