اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد

ادامه تحقیقات برای شناسایی عاملان قتل خبرنگار سوئدی/ تکمیل روند انتقال مواد انتخاباتی

سخنگوی وزارت کشور افغانستان با اعلام این که روند انتقال مواد انتخاباتی به ولایت‌های این کشور تکمیل شده است با اشاره به قتل خبرنگار سوئدی نیز گفت که تحقیقات برای شناسایی عاملان این رویداد ادامه دارد.

ادامه تحقیقات برای شناسایی عاملان قتل خبرنگار سوئدی/ تکمیل روند انتقال مواد انتخاباتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «صدیق صدیقی»، سخنگوی وزارت کشور افغانستان امروز(یکشنبه) طی نشستی خبری در کابل اظهار داشت: تلاش‎ها و تحقیقات برای شناسایی عاملان قتل خبرنگار سوئدی همچنان ادامه دارد؛ اما تا هنوز نتیجه‎بخش نبوده است.

وی افزود: فرماندهی پلیس کابل تحقیقات خود را در این زمینه انجام داده است و این پرونده برای بررسی های بیشتر به دستور وزیر کشور به ریاست «مبارزه با جرائم سنگین» این وزارت سپرده شده است.

این در حالی است که گروهی به نام «محاذ فدایی تحریک اسلامی طالبان» مسؤلیت قتل این خبرنگار رادیو ملی سوئد را -گفته می‎شود برای پوشش انتخابات به افغانستان آمده بوده-  بعهده گرفته است؛ اما وزارت کشور افغانستان، رد و تأیید این گفته طالبان را نیازمند تحقیقات بیشتر می‎داند.

گفتنی است که نهادهای مدافع رسانه‎ها و خبرنگاران در افغانستان نیز از کشته شدن این خبرنگار سوئدی ابراز نگرانی کرده‌اند و هشدار داده‌اند که اگر پرونده خبرنگار یادشده با جدیت تعقیب نشود، رسانه‎ها و خبرنگاران خارجی تمایل کمتری به پوشش انتخابات آینده افغانستان خواهند داشت.

«نیلز هورنر» خبرنگار سوئدی روز سه‌شنبه هفته گذشته (20 اسفند) به ضربه گلوله افراد ناشناس در مرکز شهر کابل در منطقه «وزیر اکبر خان» کشته شد.

روند انتقال مواد انتخاباتی به ولایت‎ها تکمیل شده است

صدیقی در ادامه بیان کرد که روند انتقال مواد انتخاباتی به تمام ولایت‎های افغانستان تکمیل شده است؛ و این وزارتخانه توانسته است که مواد انتخاباتی را تا امروز به تمام 368منطقه در 34 ولایت افغانستان انتقال دهد.

وی افزود: این وزارتخانه تا هنوز در مورد انتقال مواد با مشکل امنیتی مواجه نشده است.

صدیقی به مردم اطمینان داد که طالبان نمی‎تواند انتخابات پیش‌رو را با چالش  مواجه سازند.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان تاکید کرد که برای تأمین امنیت انتخابات این کشور، 400 هزار نیروی امنیتی افغان موظف شده‌اند.

به نظر می‎رسد که اظهارات صدیقی در واکنش به تازه‎ترین اعلامیه طالبان در مورد انتخابات، مطرح می‌شود؛ این در حالی است که طالبان در اعلامیه‌ای از مردم افغانستان خواسته بودند که در انتخابات شرکت نکنند.

شبه نظامیان طالبان در این اعلامیه هشدار داده بودند که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را مختل می‌کنند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول