اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج:

480 کلاس درس ‌برای اسکان مسافران در سنندج آماده شد‌

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج گفت: در سنندج 65 مدرسه با 480 کلاس درس به ظرفیت 2 هزار و 400 نفر برای اسکان مسافرین در نظر گرفته شده است.

480 کلاس درس ‌برای اسکان مسافران در سنندج آماده شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ولی‌الله میرزایی اصل پیش از ظهر امروز در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج، اظهار داشت: نوروز جشن ترازمندی و اعتدال است.

وی با بیان اینکه در متون دینی نیز بر اعتدال و ترازمندی انسان تأکید شده است، افزود: باید سعی کنیم در برنامه‌ها و آداب و رسوم اعتدال داشته باشیم و از هر گونه افراط و تفریط دوری کنیم.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج با بیان اینکه ستاد تسهیلات نوروزی با همکاری ادارات مختلف شهرستان سنندج اقدام به برگزاری برنامه‌ها و مراسم مختلف در سطح شهر سنندج می کند، بیان کرد: به دلیل قرار گرفتن ایام فاطمیه در تعطیلات نوروز باید تمام برنامه‌ها با حفظ شأن این روزها برگزار شود.

میرزایی‌اصل با اشاره به اینکه انسان علاوه بر رفع نیازهای مادی به رفع نیازهای روحی نیز احتیاج دارد، تصریح کرد: نباید برنامه‌هایی که برگزار می‌شود با فرهنگ دینی ما مغایرت داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه در برگزاری مراسم‌های نوروزی، بیان کرد: باید با حفظ ارزش‌های دینی  و اسلامی برنامه‌ها و سنت‌هایی که در ایران وجود دارد، برگزار شود.

میرزایی اصل با بیان اینکه آداب و رسوم زیر مجموعه فرهنگ است، تصریح کرد: عید نوروز یکی از جشن‌های باستانی با قدمت فراوان و آئین و رسوم مختلف است.

وی به مشخص شدن دو پارک در سنندج برای اسکان مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: مسافرانی که به سنندج مسافرت می‌کنند و قصد اسکان در هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و مدارس را ندارند می‌توانند برای اسکان از این پارک‌ها استفاده کنند.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج با اعلام اینکه پارک‌های ملت و نشاط در سنندج برای اسکان مسافرین در نظر گرفته شده است، افزود: بر‌اساس بخشنامه کشوری از زدن چادر توسط ستاد تسهیلات نوروزی در این پارک‌ها باید جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه مسافران باید نسبت به تهیه چادر، خود برای اسکان در پارک‌ها اقدام کنند، بیان کرد: نیروی انتظامی نسبت به تأمین امنیت مسافران در این چادرها اقدام می‌کند.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه در سنندج 65 مدرسه با 480 کلاس درس به ظرفیت 2 هزار و 400 نفر برای اسکان مسافرین در نظر گرفته شده است، ادامه داد: همچنین در سنندج شش مهمانپذیر و شش هتل به ظرفیت یک هزار و 800 نفر آماده اسکان مسافرین نوروزی است.

میرزایی اصل به اختصاص 4 مدرسه در خیابان امام سنندج به عنوان پارکینگ در ایام نوروز اشاره و اضافه کرد: امیدواریم با در نظر گرفتن این تعداد مدرسه، مشکلات پارکینگ مسافرین حل شود.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج با اعلام اینکه چهارشنبه آخر سال به دغدغه اصلی و جدی تبدیل شده است، افزود: امیدواریم با برگزاری مراسم خطرناک چهارشنبه آخر سال را به چهارشنبه آخر عمر تبدیل نکنیم.

میرزایی اصل با بیان اینکه مردم باید از اقدامات خطر آفرین که جشن و شادی را به غم تبدیل می کند، دوری کنند گفت:برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال توسط دولت با سیاست‌های کلی کشور مغایرت دارد.

وی با اشاره به اینکه شورای تأمین مسئولیت صدور مجوز برای برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال در مکانی مشخص را به عهده نمی گیرد، افزود: این مراسم همچون سال‌های گذشته محله محور و با نظارت نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج با بیان اینکه حضور نیروی انتظامی در مراسم چهارشنبه آخر سال به معنی برخورد با افراد نیست ادامه داد: همه ما باید در حوزه قلمرو خود یعنی خانواده و اقوام از بروز حوادث ناگوار در چهارشنبه آخر سال جلوگیری کنیم.

میرزایی اصل در پایان به نگاه انتقاد پذیر که در جامعه موجب پیشرفت می شود اشاره و خاطرنشان کرد: همه ما از انتقادهای سازنده که به دور از نگاه تخریبی باشد، استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/79001/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول