اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خبر داد

فعالیت 250 مبلغ و 250 هیئت مذهبی در ایام فاطمیه در همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: در راستای تبیین سیره فاطمی اعزام 250 مبلغ در ایام فاطمیه در سطح استان مورد توجه قرار گرفته و به همین تعداد نیز هیئت‌های مذهبی فعال خواهند شد.

فعالیت 250 مبلغ و 250 هیئت مذهبی در ایام فاطمیه در همدان

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه امسال ایام فاطمیه مصادف با ایام عید باستانی نوروز است و با بیان اینکه طبیعتاً زندگی و سیره فاطمی و نوروز هر دو در راستای تحول هستند، اظهار داشت: تحول طبیعی را ما در جلوه نوروز و بهار ملاحظه می‌کنیم اما تحول معنوی را نیز در جلوه حضرت فاطمه(س) و سیره ایشان می‌بینیم.

وی عنوان کرد: به منظور تبیین زندگی فاطمی در زندگی امروزی ظرفیت‌های بسیار خوبی به نام مساجد، هیئت‌های مذهبی و کانون‌ها و گروه‌های فعال و به ویژه مبلغان وجود دارد که بر این مبنا باید از فرصت ایام فاطمیه در راستای تحقق آن بهره جست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تأکید بر لزوم تبیین ابعاد زندگی فاطمی در جامعه امروز بیان کرد: درس‌های ارزشمند زندگی و سیره فاطمی باید در بین عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نهادینه شود.

وی گفت: در راستای تبیین سیره فاطمی اعزام 250 مبلغ در ایام فاطمیه در سطح استان همدان مورد توجه قرار گرفته و به همین تعداد نیز هیئت‌های مذهبی فعال خواهند شد.

دشتکی با بیان اینکه تمام مساجد استان همدان نیز در بحث ایام فاطمیه و برنامه‌های سوگواری فعال هستند، افزود: در حال حاضر در استان 450 تا 500 مسجد اقامه نماز جماعت را در برنامه دارند اما به غیر از این مساجد به تعداد مبلغانی که در ایام فاطمیه به استان اعزام می‌شوند نیز مساجد دیگر فعال خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از برپایی نمایشگاه‌های سیره فاطمی در مراکز فرهنگی، مساجد محوری و مراکز گردشگری استان همدان خبر داد و گفت: در این زمینه هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی با نگاه به سبک زندگی فاطمی در ایام فاطمیه پیش‌بینی شده که در راستای تبیین نگاه فاطمی به زندگی اسلامی در ایام فاطمیه انجام خواهد شد.

دشتکی با اشاره به ورود مسافران نوروزی در ایام فاطمیه به همدان خاطرنشان کرد: در این راستا برنامه‌ریزی لازم برای تبیین زندگی فاطمی توسط مبلغان در اماکن تفریحی و توریستی نیز انجام شده است.

انتهای پیام/89004/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول