اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قزوین:

اهتمام قزوین به سمت روی‌ آوری بیشتر به گردشگری است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قزوین گفت: اهتمام این استان به سمت روی آوری بیشتر به توسعه گردشگری و فرهنگ آن است.

اهتمام قزوین به سمت روی‌ آوری بیشتر به گردشگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمیدرضا قاسمی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه این استان که در محل مرکز اسناد امید شهر قزوین به منظور اطلاع‌رسانی اقدامات نوروزی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین در نوروز 93 برگزار شد، اظهار کرد: تا سال گذشته هماهنگی دستگاه‌های اجرایی تحت عنوان ستاد تسهیلات سفر صورت می‌گرفت، اما در سال جاری در 22 دی ماه عنوان این ستاد به نام ستاد هماهنگی خدمات سفر تغییر پیدا کرد و در سطح شهرستان‌ها با ریاست فرمانداران شکل گرفت.

وی با بیان اینکه در استان‌ها استاندار ریاست ستاد را بر عهده دارد و معاون امور عمرانی استاندار به عنوان قائم مقام ستاد فعالیت می‌کند، افزود: هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان دولتی و غیردولتی با رویکرد توسعه و تسهیل گردشگری در قالب عرصه‌های مختلف از جمله وظایف این ستاد به شمار می‌رود که در ضلع جنوبی عمارت شهربانی واقع شده است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین عنوان کرد: باید از نوروز حداکثر استفاده را به منظور معرفی بهتر استان داشت؛ چرا که اگر قزوین به خوبی معرفی شود جذب گردشگر، بیشتر و توسعه استان سریع‌تر می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه استان قزوین آمادگی استقبال از نوروز را دارد، تصریح کرد: این استان یک هزار و 274 اثر ثبت شده شامل آثار ملموس و ناملموس به صورت منقول یا غیرمنقول دارد و اهتمام قزوین به روی‌آوری بیشتر به گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قزوین اضافه کرد: طرح‌های گردشگری باید به نتیجه برسد تا بتوان ثمرات آن را دید و البته باید در نظر داشت که برنامه‌های گردشگری، زمانبر و اجرای آن سخت است.

وی اذعان کرد: در حوزه گردشگری مذهبی توسعه امامزاده حسین به انجام رسید که سفر وزیر راه و شهرسازی و قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه به قزوین نیز در همین راستا صورت گرفت.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین با بیان اینکه تا چند سال پیش گردشگری دغدغه استان نبود، اما امروز به یکی از دغدغه‌های اصلی تبدیل شده است، یادآور شد: در چند سال اخیر توجه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین از تمرکز روی بناهای شهری ضمن حفظ این بناها به تمام بناهای کل استان تعمیم داده شد.

قاسمی اذعان کرد: نمونه این موضوع مرمت حمام تاریخی زیاران است که با جلب مشارکت مردم و نظارت این اداره کل صورت گرفت و حمام خوزنین نیز نمونه دیگری از این امر است که از نگاه اقتصادی انجام آن به صرفه نبود اما در راستای حفظ خود اثر این کار به انجام رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با بیان اینکه در سال‌های اخیر تعداد پرونده‌های حقوقی و قضایی این حوزه نیز چند ده برابر شده است، اذعان کرد: ایجاد دغدغه در بین مردم که صاحبان اصلی میراث فرهنگی هستند، مهمترین اقدام این اداره کل بوده؛ چراکه فرهنگسازی در خصوص میراث فرهنگی بر عهده این نهاد قرار دارد.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها نیز بر اساس قانون شهرداری‌های کشور موظفند دستگاه‌های حاکمیتی را در مسیر رسیدن به اهداف آنها یاری کنند که در این راستا اداره کل میراث فرهنگی علاوه بر این نهادها با دیگر دستگاه‌های استان نیز تعامل خوبی برای توسعه صنعت گردشگری داشته است.

انتهای پیام/77011/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول