اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر سنندج خبر داد

تدارک بودجه ساخت پاسگاه در نایسر با تدبیر شورای شهر سنندج

نائب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر سنندج گفت: به پیشنهاد شهردار سنندج مصوبه‌ای به منظور اجاره یک مکان مناسب به مدت 17 ماه و با اجاره ماهیانه 18 میلیون ریال برای ایجاد کلانتری در نایسر لحاظ شد.

تدارک بودجه ساخت پاسگاه در نایسر با تدبیر شورای شهر سنندج

وفا اصلانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: چندی پیش برنامه‌ای در ارتباط با مراسم نوروز و چهارشنبه‌سوری در مسجد نایسر با حضور عوامل نیروی انتظامی، سازمان آتش‌نشانی و چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج در ارتباط با آگاه‌سازی از روند برگزاری مراسم نوروز تشکیل شد.

وی با اشاره به موضوعات مناسب مطرح شده در آن جلسه گفت: نوروز رسم دیرینه و عجین در خون کردها بوده و قرن‌ها است با هر شرایطی مردم نوروز را برپا داشته و در آینده نیز همین گونه خواهد بود.

اصلانی با تأکید بر لزوم برگزاری مراسم در کمال آرامش و پرهیز از ناامنی و آسیب رساندن به هموطنان، خاطرنشان کرد: از مردم فهیم شهر سنندج و بویژه منطقه نایسر انتظار می‌رود به فرزندان و جوانان خود نکاتی را یادآوری کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر سنندج، تصریح کرد: این موارد شامل پرهیز از استفاده از مواد محترقه و خطرناک در هنگام آتش‌بازی و حفظ نظم و آرامش و همکاری کامل با عوامل نیروی انتظامی است، چراکه آنها نه در مقابل مردم که همگام و همراه شهروندان خواهند بود.

اصلانی در ادامه گفت: گویا مدتی است که نیروی انتظامی اقدام به خرید زمین در نایسر به منظور احداث پاسگاه انتظامی کرده، اما با وجود پیگیری‌های علوی نماینده مردم کردستان در مجلس هنوز بودجه ساخت این پاسگاه فراهم نشده است.

نائب رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر سنندج با تأکید بر اینکه شورا نمی‌تواند از این نیاز مهم به سادگی چشم‌پوشی کند، تصریح کرد: به پیشنهاد شهردار سنندج مصوبه‌ای به منظور اجاره یک مکان مناسب به مدت 17 ماه و با اجاره ماهیانه 18 میلیون ریال برای ایجاد کلانتری در نایسر لحاظ شد.

وی با اشاره به اینکه هزینه اجاره این مکان از بودجه شهرداری پرداخت می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم پس از طی تشریفات قانونی، نیروی انتظامی در اسرع وقت نسبت به برپایی این پایگاه امنیتی اقدام کند.

اصلانی با بیان اینکه تنها در سایه امنیت، رفاه و عدالت در جامعه شکل خواهد گرفت اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر نایسر به دلیل نبود پاسگاه در این منطقه و همچنین فاصله فراوان از پاسگاه صلوات‌آباد این شهر از حضور مستمر و دائمی مأموران نیروی انتظامی محروم است.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر سنندج با تأکید بر آگاهی شورا از محرومت اهالی نایسر و نبود امکاناتی چون گاز، آب، برق و جاده استاندارد در این منطقه گفت: با این وجود شورای دور چهارم که با شعار تغییر کار خود را آغاز کرد، مصمم به ایجاد دگرگونی در این وضعیت است.

وی افزود: قصد داریم در نواحی منفصل شهری سنندج چون نایسر، ننله، گریزه و حسن‌آباد از لحاظ عمرانی و فرهنگی قدم‌های مؤثری برداریم تا عدالت و برخورداری از همه امکانات که در زمره حقوق ابتدایی انسان‌ها است، در سطح شهر یکسان شود.

انتهای پیام/79012/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول