اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کرمان خبر داد

راه‌اندازی تورهای یک‌روزه برای گردشگران نوروزی در کرمان

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: تورهای گردشگری یک روزه‌ای برای بازدید از شهرهای کرمان، ماهان، راین و شهداد در ایام نوروز راه‌اندازی می‌شوند.

راه‌اندازی تورهای یک‌روزه برای گردشگران نوروزی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان،معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کرمان صبح امروز در جلسه مشترک ستاد تسهیلات نوروزی و ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان کرمان اظهار داشت: تورهای گردشگری یک روزه‌ای برای بازدید از شهرهای کرمان، ماهان، راین و شهداد در ایام نوروز راه‌اندازی می‌شوند تا مسافران با جاذبه‌های گردشگری شهرستان کرمان بیشتر آشنا شده و از آنها استفاده کنند.

محمدحسین تجلی افزود: در ایام نوروز چهار نمایشگاه عرضه محصولات و صنایع دستی در شهرهای کرمان، ماهان و راین برگزار می‌شود که نمایشگاه واقع در میدان گنجعلیخان کرمان به صورت کارگاهی اجرا می‌شود.

وی همچنین از چاپ 50 هزار نسخه از نقشه شهرهای کرمان، ماهان، راین و شهداد خبر داد و اذعان کرد: علاوه بر چاپ نقشه 200 هزار نسخه بروشور آشنایی با مناطق گردشگری در حال آماده‌سازی و چاپ است تا در چادرهای اطلاع‌رسانی در محل ورودی‌های شهر کرمان، فرودگاه، راه‌آهن و ترمینال توزیع شود.

فرماندار کرمان هم در این نشست اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز اعضای ستاد تسهیلات نوروزی، دستگاه‌های خدمات‌رسان، شورای تامین و ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان کرمان آمادگی کامل برای ایجاد تعطیلاتی به یاد ماندنی را دارند.

بهنام سعیدی با اشاره به اینکه شهرستان کرمان جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد، ابراز داشت: گردشگران برای دیدن سایر شهرستان‌های استان کرمان هم به این خطه می‌آیند و بیشتر آنها از کرمان عبور می‌کنند و این امر اهمیت شهر کرمان را مضاعف می‌کند.

فرماندار کرمان بیان داشت: ادارات باید لیست کشیک ایام نوروز را تهیه و مطابق آن خدمات‌دهی  کنند.

سعیدی افزود: مردم و مسئولان به دلیل تقارن ایام فاطمیه و تعطیلات نوروز توجه کنند که اجرای برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که هم حرمت ایام عزای بانوی بزرگ اسلام حفظ شود و همچنین تعطیلات به یاد ماندنی و جذابی را برای شهروندان و میهمانان نوروزی فراهم آورند.

فرماندار کرمان ادامه داد: سرکشی از ادارات و مراکز مختلفی که در ایام عید نوروز باید به طور شبانه‌روزی به مردم خدمت‌رسانی کند، همچنان ادامه می‌یابد و تاکنون از تعدادی از بانک‌ها، هتل‌ها، مهمانپذیرها، مراکز نظامی و انتظامی، اماکن تفریحی، میدان میوه و تره بار و... بازدید به عمل آمده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان نیز با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال بیان داشت: به منظور کاهش حوادث آتش‌سوزی در چهارشنبه سوری فروش نفت به صورت گالنی در تمام جایگاه‌های سوخت ممنوع است.

علی روانبخش گفت: با مسئولان اتحادیه‌های صنف لاستیک‌فروشان و تعمیرکاران لاستیک و رنگ‌فروشان جلسه‌ای برگزار و تذکرات لازم در مورد بیرون نگذاردن لاستیک‌های مستهلک و فروش رنگ، الکل و سرنگ داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی به عمل آمده، سازمان حمل و نقل و پایانه ها بر جابه‌جایی مواد محترقه و قابل انفجار توسط ناوگان حمل و نقل نظارت کامل می شود.

روانبخش ابراز داشت: نیروی انتظامی آمادگی کامل برابر تامین آرامش و امنیت مردم در ایام تعطیلات را دارد، اما واحدهای صنفی و شهروندان باید نکات ایمنی لازم را مد نظر قرار دهند.

در ادامه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرمان هم ضمن بیان لزوم هرچه بیشتر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در ایام سفر خاطر نشان کرد: به دلیل تکمیل نشدن برخی پروژه‌های عمرانی در شهر کرمان احتمال بروز تصادفات وجود دارد که با هماهنگی مسئولان شهرداری، اداره برق و راهنمایی و رانندگی می‌توان از بروز حوادث جلوگیری کرد.

انتهای پیام/2446/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول