اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان:

عمل به وصیتنامه شهدا پادزهری بر ترفندهای استکبار است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تویسرکان عمل به وصیتنامه شهدا را نجات‌بخش جامعه از ابتلا به ترفندهای جنگ نرم دشمنان دانست.

عمل به وصیتنامه شهدا پادزهری بر ترفندهای استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، محمد داوری شامگاه شنبه در جمع دانش‌آموزان دبیرستان نمونه دولتی حجاب تویسرکان با اشاره به اینکه این شهرستان بیش از 750 شهید تقدیم انقلاب کرده است، اظهار کرد: 20 درصد از شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تویسرکان را فرهنگیان به خود اختصاص داده‌اند.

وی مهم‌ترین شاخصه شهدا را احساس مسئولیت و وظیفه‌شناسی دانست و افزود: رزمندگان اسلام در دفاع مقدس با گذشت از جان خود امنیت و آسایش را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان، شهدا را بهترین الگو برای جامعه خواند و تصریح کرد: وظیفه امروز شما دانش‌آموزان در کشور خوب عمل کردن در سنگر علم و دانش است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در راستای ترویج شهید و شهادت خوب عمل کنیم باید ابتدا با اهداف و آرمان‌های شهدا آشنا شده و سپس آن را رهنمون زندگی خود قرار دهیم.

داوری با اشاره به اینکه برخی افراد مغرض در جامعه می‌گویند اگر شهدا به جبهه نمی‌رفتند چه می‌شد، با مذموم شمردن این سخنان تأکید کرد: عزت و آرامش امروز تک تک افراد ایران اسلامی به خاطر خون شهداست.

وی با بیان اینکه شهدا چشم و گوش بسته راهشان را انتخاب نکردند، بلکه به سیره و روش اهل بیت(ع) تأسی کردند، یادآور شد: امروز  همه می‌بینیم که آزادی‌خواهان و ملل مسلمان جهان با پیروی از راه شهدا در مقابل ظلم و ستم سلطه‌جویان خروش کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان خاطرنشان کرد: اگر رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس از کشور دفاع نمی‌کردند، قطعاً سرنوشت ما هم کمتر از کشورهای منطقه نظیر افغانستان، عراق و... نبود.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ شهید و شهادت تنها مختص به بنیاد شهید نیست، گفت: تک تک افراد جامعه در قبال ترویج ایثار و شهادت مسئول هستند.

داوری در بخش دیگری از سخنانش به تأکید وصیتنامه شهدا با مضمون حفظ حجاب اشاره کرد و افزود: رعایت حجاب از سوی زنان ما به عنوان یک اصل در ناکامی دشمنان نقشی کلیدی دارد.

وی بیان کرد: بانوان ما تلاش کنند با الگوپذیری از منش و کردار حضرت زهرا(س) به وصیت شهدا جامه عمل بپوشانند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان یادآوری یاد و خاطر شهدا را یکی از راهکارهای راهبردی در نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در بین نسل‌های انقلاب خواند و وصیتنامه شهدا را از منابع غنی و ارزشمند برای تحقق این مهم معرفی کرد.

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «وصیتنامه شهدا منشور معنوی انقلاب است»، اذعان کرد: عمل به وصیتنامه شهدا جامعه را از ابتلا به ترفندهای جنگ نرم دشمنان نجات خواهد بود.

انتهای پیام/89010/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول