اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی:

وصیت‌نامه شهدا را باید تکریم کرد

یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به اینکه باید وصیت‌نامه شهدا در یک مجموعه حفظ شود، گفت: مطالب شهدا در وصیت‌نامه‌ها بسیار ارزشمند است و باید آن‌ها را همواره مدنظر قرار داد و تکریم کرد.

وصیت‌نامه شهدا را باید تکریم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولین استان کهکیلویه و بویراحمد ضمن خیر مقدم برای حضور مسئولین این استان در قم اظهار کرد: بعد از فتنه لازم دانستم که به استان‌های مختلف سفر کنم و از نزدیک حرف‌های مردم را بشنوم و سفر به استان شما پانزدهمین سفر من بود.

وی با اشاره به اهمیت پست ائمه جماعات گفت: قدرت بیان، قدرت مدیریت و آگاهی از اخبار داخل و خارج کشور از ویژگی‌های مهم ائمه جماعات است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: ائمه جماعات باید به فکر پیشرفت روحیه انقلابی و همچنین به فکر پیشرفت مادی و معنوی مردم باشند.

وی با بیان اینکه بعد از هر سفری به حضور مقام معظم رهبری می‌رسم، گفت: بعد از سفر به استان سیستان و بلوچستان تلاش شبانه‌روزی شما را به ایشان اطلاع دادم.

نوری‌همدانی با اشاره به اینکه کاستی‌های استان شما را به محضر رهبری رساندم، تصریح کرد: الحمدالله مشاهده می‌شود که بسیاری از مشکلات استان شما حل شده است.

وی با بیان اینکه برخورد خوب با مردم از ویژگی‌های پیامبران است، عنوان کرد: ائمه اطهار (ع) همواره بیان می‌کردند که در جامعه اصل مردم هستند و باید به آن‌ها احترام گذاشت.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی ایران، امام (ره) همواره با مردم در ارتباط بودند، گفت: همین مردم بودند که موجب پیروزی انقلاب شدند و در طول تاریخ نیز هر موقع که مردم پشتوانه کاری بوده‌اند موفق شده است.

وی تصریح کرد: ما باید همیشه مردم را در صحنه نگه داریم و حضور آن‌ها بسیار مهم است.

نوری‌همدانی با بیان اینکه مردم تابع شما هستند، گفت: شما باید مواظب رفتار خود باشید و بدانید که کار علما دنباله کار انبیا است.

وی با اشاره به اینکه باید وصیت نامه شهدا در یک مجموعه حفظ شوند، بیان کرد: مطالب شهدا در وصیت‌نامه‌ها بسیار ارزشمند است و باید آن‌ها را همواره مدنظر قرار داد و تکریم کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه شهدا مطرح کرد: در این وصیت‌نامه‌ها بسیار به اخلاق توجه شده است.

وی تاکید کرد: این شهدا تربیت شدگان نماز جمعه‌ها و نماز جماعت‌ها بوده‌اند و ما باید جوان‌ها را از این طریق تربیت کنیم.

نوری‌همدانی با بیان اینکه امروز وظیفه ما علما بسیار سنگین است، گفت: ما باید نسبت به وقایع کشور و جهان آگاه باشیم و در تربیت جوانان کشور تمام تلاش خود را انجام دهیم.

انتهای پیام/2258/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول