اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان مطرح کرد

لزوم تبیین ابعاد ولایت‌پذیری حضرت فاطمه(س) در جامعه کنونی

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) اولین شهیده راه ولایت و ولایت‌پذیری است بر لزوم تبیین ابعاد ولایت‌پذیری آن حضرت در جامعه کنونی تأکید کرد.

لزوم تبیین ابعاد ولایت‌پذیری حضرت فاطمه(س) در جامعه کنونی

حجت‌الاسلام علی‌مراد کیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اول اظهار داشت: تمام ابعادی که امروز نیاز جامعه بشری است، در سیره زندگی حضرت زهرا(س) وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت بحث ولایت در دین اسلام، تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) اولین شهیده راه ولایت و ولایت‌پذیری است که از این منظر باید مورد توجه شیعیان باشد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی اسلامی، عنوان داشت: در حال حاضر دشمنان در جامعه ما چالش‌هایی را در حوزه فرهنگی به وجود می‌آورند تا سبک زندگی ما به سمت زندگی غربی سوق پیدا کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نوع ازدواج‌های پرهزینه، محل سکونت‌ها، آپارتمان‌نشینی، مصرف‌گرایی، تجمل‌گرایی و موارد این‌چنینی در جامعه افزایش پیدا کرده، گفت: در توجه دادن به زندگی حضرت فاطمه(س) باید به گونه‌ای عمل شود تا موارد الگویی در سیره آن حضرت در جامعه کنونی مورد تبیین قرار گیرد.

کیانی با اشاره به نوع ازدواج، مهریه و جهیزیه حضرت فاطمه(س) بر لزوم تبیین و ترویج سیره وی در جامعه کنونی و خصوصاً در بین جوانان و نوجوانان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه نحوه تربیت فرزند، نحوه ارتباط و رفتار با همسر و خانواده از سوی حضرت فاطمه(س) الگوهایی اسلامی و شایان توجه است، ابراز داشت: همه این موارد به عنوان الگوهای اصیل دین مبین اسلام باید مورد توجه مبلغان فرهنگ دینی در ایام فاطمیه قرار گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان توجه به اهل بیت(ع) و سیره آنها را گامی ارزشمند در راستای تحقق اهداف متعالی اسلام دانست.

وی گفت: توجه به سیره فاطمی در ابعاد مختلف زندگی آن حضرت خصوصاً در ایام فاطمیه که فرصت مغتنمی برای این مهم است، می‌تواند فرهنگ فاطمی را برای جامعه به ارمغان آورد که از این منظر باید مورد توجه باشد.

کیانی در پایان سخنانش اضافه کرد: به هر میزان در تبیین و ترویج ابعاد شخصیتی و سیره زندگی حضرت فاطمه(س) پیشگام باشیم به همان میزان در راستای ترویج زندگی اسلامی در جامعه کنونی گام برداشته‌ایم.

انتهای پیام/89004/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول