اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

سند چشم‌انداز فرش کرمان تدوین شود

استاندار کرمان گفت: سند چشم‌انداز فرش کرمان باید تدوین شود.

سند چشم‌انداز فرش کرمان تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی امشب در ستاد توسعه فرش استان کرمان با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: جلسه‌های ستاد توسعه فرش کرمان با هدف بررسی مشکلات فرش کرمان و ارائه راهکارها برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: فرش کرمان قدمت دیرینه و ارزشمندی دارد و باید دید، چه راهکارهای عملیاتی و اجرایی برای نجات آن وجود دارد.

استاندار کرمان تصریح کرد: در جلسه‌های ستاد فرش استان کرمان با دست‌اندرکاران حوزه فرش به بیان راهکارهای دولتی برای هموار کردن مسیر فرش پرداخته می‌شود.

رزم‌حسینی عنوان کرد: مرغوبیت و کیفیت از مهمترین علل شهرت فرش کرمان است و نوسانات نرخ ارز، تحریم‌ها و ... فرش کرمان را با مشکلاتی مواجه کرد.

وی افزود: نباید بگذاریم، صدای دار قالی در کرمان خاموش شود، نسل جدید و قدیم باید به هم تعهد دهند که صدای دار قالی به عنوان نماد بردباری، استقامت، هنر و صنعت در دیار کریمان خاموش نشود.

مقام عالی دولت در استان کرمان ابراز داشت: بافت فرش، روزگاری درآمد اصلی مردم کرمان بوده و فرش کرمان در مراکز سیاسی دنیا پهن می‌شده است.

رزم‌حسینی ادامه داد: امروز فرش کرمان به مرحله‌ای رسیده است که فرش‌های چین، پاکستان و هندوستان جایگزین فرش کرمان شده‌اند و مشکلاتی برای فرش کرمان ایجاد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که برای عرضه صادرات فرش کرمان در کشورهای اروپایی وجود دارد ما باید به دنبال ایجاد بازارهای نزدیک مانند بازار عراق باشیم.

استاندار کرمان بیان داشت: سند چشم‌انداز فرش کرمان باید تدوین شود و دولت هم نگاه دلسوزانه و حمایتی به هنر فرش دارد.

رزم‌حسینی قدمت فرش کرمان را بیش از 500 سال خواند و افزود: ما نباید به خودمان اجازه دهیم که فرش کرمان توسط ما کم‌فروغ شود و باید راهکارهایی برای توسعه فرش و پایداری این هنر ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: فرش کرمان در گذشته متولی داشته است، اما به علت عدم ادامه شغل پدران توسط فرزندان حالا دیگر فرش کرمان متولی ندارد و زمانی که یک فعال برجسته حوزه فرش از دنیا می‌رود، برند وی هم می‌میرد.

رزم‌حسینی در پایان عنوان داشت: 70 هزار بافنده فرش در استان کرمان داریم که باید از این افراد حمایت لازم صورت گیرد تا فرش کرمان رونق گذشته خود را باز یابد.

انتهای پیام/80019/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول