اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حمایت کمیته امداد صورت گرفته است

بافت و عرضه 276 تخته فرش‌ دستباف توسط مددجویان خویی

سرپرست کمیته امداد امام خمینی خوی از بافت و عرضه 276 تخته فرش‌ دستباف توسط مددجویان خویی در طول امسال خبر داد.

بافت و عرضه 276 تخته فرش‌ دستباف توسط مددجویان خویی

علی زینالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: توانمندسازی خانواده‌ها یکی از برنامه‌های اولویت‌دار کمیته امداد خوی در میان خانواده‌های زیر پوشش خود است که با اجرای برنامه‌های مختلف پیاده‌سازی می‌شود.

وی، ایجاد فرصت‌های شغلی به افراد زیر پوشش کمیته امداد را از دیگر اقدامات کمیته امداد در این راستا عنوان کرد و آن را لازمه داشتن شغل‌های پایدار برای مددجویان دانست.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی خوی، شناسایی مددجویان مستعد برای اشتغال و سپس پرداخت وام‌های خودکفایی به آنها را از جمله اقدامات مهم کمیته امداد در توانمندسازی خانواده‌ها ذکر کرد و افزود: علاوه بر این کمیته امداد مواد اولیه ضروری و ابزارهای کاری مورد نیاز برای آغاز به کار این افراد را به آنان ارائه می‌کند تا به این ترتیب امکانات لازم برای آغاز به کار این افراد در اختیارشان قرار گیرد.

زینالی با اشاره به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به متقاضیان مشاغل، گفت: پس ازآغاز به کار این افراد، حسن اجرای طرح‌ها توسط کمیته امداد مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

وی به حمایت‌های کمیته امداد برای بازاریابی و فروش محصولات تولید شده توسط این افراد نیز اشاره کرد و افزود: کمیته امداد از ابتدا تا انتهای کار در کنار مددجویان مستعد است تا مشکلات موجود را رفع و زمینه‌های اشتغال پایدار افراد را تأمین کند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی خوی در همین راستا قالیبافی را یکی از مشاغل مهم، به ویژه در میان زنان سرپرست خانوار خوی بیان کرد و افزود: در طول امسال مددجویان خویی با حمایت‌های همه‌جانبه کمیته امداد توانسته‌اند 276 تخته قالی دستی را به متراژ 2 هزار و 493 متر مربع بافته و به بازار عرضه کنند.

زینالی، ارزش ریالی این فرش‌های دستی را افزون بر 13 میلیارد و 694 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: با کمک کمیته امداد این فرش‌ها روانه بازار شده‌اند.

وی، عایدی حاصل از فروش بخشی از این میزان فرش‌های بافته شده را تاکنون 4 میلیارد و 565 میلیون ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/61006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول