اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان غربی انجام گرفت

تولید و پرورش 429 تن ماهی قزل‌آلا در قفس

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: امسال 429 تن ماهی قزل‌آلا از طریق پرورش ماهی در قفس در آذربایجان غربی تولید و به بازار عرضه شده است.

تولید و پرورش 429 تن ماهی قزل‌آلا در قفس

محمد شیرولیلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پرورش ماهی در قفس تقریبا از دهه 70 در دستور کار شیلات آذربایجان غربی بوده و مطالعات لازم برای امکان‌سنجی آن از سال‌های گذشته انجام گرفته بود.

وی ادامه داد: پرورش ماهی در قفس در آذربایجان غربی از سال 90 در دریاچه پشت سد حسنلو آغاز شد و هم اکنون تعداد 22 قفس در دریاچه‌های پشت سد حسنلو نقده، سلماس و شهید قنبری ماکو به فعالیت مشغول است.

شیرولیلو تصریح کرد: امسال حدود 429 تن ماهی قزل‌آلا از این قفس‌ها تولید و به بازار عرضه شده و امید است با توسعه این روش فصل جدیدی از تولید و اشتغال در استان در زمینه آبزی‌پروری آغاز شود.

وی متذکر شد: صنایع تبدیلی شیلات در سال‌های گذشته از روند و شتاب کمتری برخوردار بودند ولی همگام با توسعه آبزی‌پروری این بخش نیز توسعه یافته و برنامه‌ریزی شده در زمینه‌های مختلف صنایع وابسته در استان توسعه یابند.

شیرولیلو اعلام کرد: در حال حاضر تعداد یک کارخانه کنسرو تن ماهی به ظرفیت یک میلیون قطعه در روز، یک کارگاه عمل‌آوری و بسته‌‌بندی ماهی و شاه میگو به ظرفیت 150 تن در سال و یک کارخانه خوراک دام و آبزیان به ظرفیت بیش از 10 هزار تن غذای آبزیان به طور مستقیم در زمینه شیلات فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از 10 سردخانه، کارخانه تولید جعبه، قایق و لوازم مورد نیاز بخش آبزیان و صنایع کوچک تولید لوازم و تجهیزات صید و صیادی به طور مستقیم و غیرمستقیم در استان فعالیت می‌کنند.

شیرولیلو با بیان اینکه تعداد شش بازارچه عرضه مستقیم و بهداشتی در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند، گفت: از بازارچه‌های موجود در شهرستان‌های ارومیه یک مورد، پلدشت دو مورد، مهاباد یک مورد، پیرانشهر یک مورد و نقده یک مورد فعالیت دارند.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری‌ها در آذربایجان غربی غرفه‌های عرضه متعددی نیز به این کار مبادرت می‌کنند.

انتهای پیام/61005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول