اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

عظمت حضرت زهرا (س) فرهیختگی زنان ما را عزت بخشیده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: عظمت و عزت روحی حضرت زهرا (س) به فرهیختگی و برتری زنان ما منجر شده به طوریکه در سایه الگوگیری از این بانوی بزرگ زنان ما به زیور حجاب و عفاف آراسته هستند.

عظمت حضرت زهرا (س) فرهیختگی زنان ما را عزت بخشیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در همایش فاطمیون که همزمان با سالروز شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا (س)‌ در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: آن بانوی فداکار، بی‌بدیل عرصه دین‌مداری، ارزشی و اعتقادات معنوی توانسته در عمر کوتاه خود عظیم‌ترین کوله‌بار عشق به ولایت، سرسپردگی به نبوت و همچنین تربیت شایسته فرزندان را به نمایش بگذارد به طوریکه حضرت زهرا (س) دارای زندگی کامل و شخصیت جامع است که هر کس با الگوگیری از آن بانوی بزرگ می‌تواند شرف و مجد خود را برای همیشه حفظ کرده و به بقا آن کمک کند.

وی با برشمردن محورها و الگوی شخصیتی حضرت زهرا (س) تصریح کرد: ‌آن حضرت در زندگی خود با امام علی (ع) در حقیقت سعی کرد تا بالاترین جایگاه زن مسلمان را به نمایش بگذارد و به همه ثابت کند که زن موجودی لطیف، خطیر و دارای اصالت روحی است که هیچ وقت نمی‌توان عظمت و جایگاه آن را زایل کرد.

ستوده خاطر نشان کرد:‌ اگر امروز غرب تلاش می‌کند تا زن با حجاب مسلمان را بی‌هویت نشان دهد و به هر شکل ممکن با حقیقت یک زن مسلمان به مبارزه برخاسته به دلیل نفوذ و تأثیرگذاری زن مسلمان است که سبب شده بیش از هر زمان دیگر ابعاد شخصیتی زنان فرهیخته اسلام دشمنان کوردل ما را به نقطه عصبانیت و انتقام‌گیری بکشاند.

این مسئول با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه و ضرورت حفظ شأن و منزلت این ایام اضافه کرد: با توجه به اینکه همه ما امروز حیا، عفاف و حجاب جامعه اسلامی خودمان را وام‌دار حضرت زهرا (س) هستیم و با معرفی این بانوی بزرگ به دنیا شأن و جایگاه عظیم پیدا کردیم همه باید این اسوه بی‌نظیر را مورد توجه قرار دهیم و از زندگی ساده و بی‌آلایش او همراه با حفظ حرمت‌ها درس گرفته و بهره بگیریم.

وی از آن حضرت به عنوان مادری مهربان، همسری صدیق و بانویی فداکار برای تمام بانوان عالم یاد کرد و ادامه داد: حضرت فاطمه (س) از نظر علمی،‌ عاطفی، اجتماعی و سیاسی نسبت به تمام مسائل آگاه بود و شاخصه ممتاز آن حضرت ولایتمداری او که نشان‌دهنده دفاع از جایگاه ولایت و شأن جانشینی پدر بزرگوارش است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: آن حضرت درس شجاعت، عفیف بودن و نهراسیدن از دشمنان را به همه ما یاد داده و امروز وظیفه ماست که فرهنگ فاطمی را که نشان عظمت جامعه ماست به دنیا نشان دهیم و با ساده‌زیستی خود از سبک زندگی آن حضرت الگو بگیریم.

امروز همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در گوشه گوشه استان اردبیل آیین‌های سوگواری و عزاداری برگزار شد و شرکت‌کنندگان در حالی که اشک ماتم می‌ریختند یاد صدیقه طاهره ام‌ابیها فاطمه زهرا (س) را گرامی داشته و بر تداوم راه آن حضرت و شناخت ابعاد شخصیتی آن بانوی فداکار تاکید کردند.

انتهای پیام/62004/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول