اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اجرایی زکات کشور:

ظرفیت زکات واجب در کشور قریب به 9 هزار میلیارد تومان است

مدیرکل اجرایی زکات کشور گفت: ظرفیت زکات واجب در کشور قریب به 9 هزار میلیارد تومان است.

ظرفیت زکات واجب در کشور قریب به 9 هزار میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین نبی‌لو پیش از ظهر امروز در دیدار با ائمه جماعات استان همدان با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های زکات در کشور، اظهار داشت: در راستای توجه به زکات و نماز و قرآن باید برنامه هدفمند و مشخصی را تدوین و اجرایی کرد که قبل از آغاز سال جدید برنامه‌های پیشنهادی در این زمینه باید ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه زمانی که از یک محل جمع‌آوری می‌شود باید در همان محل نیز هزینه شود، گفت: نحوه هزینه‌کرد زکات در هر محلی بر اساس صلاح‌دید و تأیید نماینده ولی فقیه در استان برسد.

مدیرکل اجرایی زکات کشور با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه پرداخت زکات در جامعه، عنوان کرد: ظرفیت زکات بسیار بالا است که بر این اساس اگر به این مهم توجه شود در جامعه فقیر و غنی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در بخش مستحب و واجبات زکات بیش از 20 هزار میلیارد تومان ظرفیت وجود دارد، گفت: اهل سنت امسال 12 میلیارد تومان زکات پرداخت کرده‌اند.

نبی‌لو با بیان اینکه ظرفیت زکات واجب در کشور قریب به 9 هزار میلیارد تومان است، ابراز داشت: نحوه اقلام زکات مستحب در شورای مرکزی زکات تصویب شده که در این زمینه نیز مصوب شد نحوه استفاده از زکات مستحب بر اساس زکات واجب صورت گیرد.

وی تأکید کرد: کمیته امداد نیز باید در بحث تحول هزینه‌کرد زکات مستحبی جمع‌آوری شده مانند زکات واجب عمل کند.

مدیرکل اجرایی زکات کشور با تأکید بر اینکه اعتمادسازی در زمینه نحوه هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده باید صورت گیرد، اظهار داشت: ممکن است از سوی مردم، پیشنهادی در مورد نحوه استفاده زکات باشد و دبیرخانه نیز اولویت به آنچه نیاز است را هدف قرار دهد که در این زمینه باید به پیشنهاد مردم نیز توجه و اعتمادسازی را نیز جذب کرد.

وی با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه نباید با قیودات اداری در بحث پرداخت زکات مردم را اذیت کرد، بر لزوم توجه به کاستن از روال بروکراسی در این زمینه تأکید کرد.

مدیرکل کمیته امداد همدان نیز در این دیدار گفت: در سال 91 مبلغ 5 میلیارد و 821 میلیون تومان زکات در استان همدان جمع‌آوری شده است.

علیرضا ابراهیمی ادامه داد: در راستای تشویق به امر زکات در استان همدان از مودیان برتر زکات در نماز جمعه همدان تقدیر شده و نامگذاری خیابان‌ها به نام "زکات" نیز در استان همدان انجام شده است.

وی با بیان اینکه از محل زکات جمع‌آوری شده برای مساجد نیز هزینه شده، افزود: امسال 77 میلیارد ریال زکات در استان همدان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی همدان بیان داشت: جمع‌آوری زکات در سال جاری با توجه به خشکسالی‌هایی که با آن روبرو بودیم رشدی شایان توجه داشت.

وی با بیان اینکه مشارکت‌ روستاها در بخش جمع‌آوری زکات 381 مورد در سال 91 بوده است، خاطرنشان کرد: این میزان در سال جاری به 437 مورد ارتقا یافته است.

ابراهیمی با بیان اینکه در سال گذشته مودیان زکات 4 هزار و 208 نفر در استان همدان بوده‌اند، ابراز داشت: این میزان در سال جاری به 5 هزار و 675 مورد رسیده که رشد 33 درصدی داشته است.

انتهای پیام/89026/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول