اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد

آمادگی کامل خراسان‌جنوبی برای سرمایه‌گذاری چین در این استان

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی آمادگی کامل دارد تا در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و معدن با کشور چین وارد سرمایه‌گذاری شود.

آمادگی کامل خراسان‌جنوبی برای سرمایه‌گذاری چین در این استان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، وجه‌اله خدمتگزار ظهر امروز در دیدار سفیر چین با وی اظهار داشت: با توجه به روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین امید است زمینه‌های سرمایه‌گذاری چین در خراسان جنوبی نیز میسر شود.

 

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری کشور چین در برخی پروژه‌های این استان، تصریح کرد: سالیان قبل یکسری سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی با کشور چین انجام شد که تا‌کنون بدون نتیجه بوده است.

 

استاندار خراسان جنوبی معدن شمش چدن خوسف و زغال‌سنگ طبس را از جمله این پروژ‌ه‌ها برشمرد و گفت: راه‌اندازی کارخانه مونتاژ خودرو در بیرجند، ذوب آهن و فولاد سربیشه از دیگر پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری چین در استان بود که در این زمینه اقدام مطلوبی انجام نشده است.

 

خدمتگزار در ارتباط با سرمایه‌گذاری در صنعت و معدن خراسان جنوبی اذعان داشت: این استان آمادگی کامل دارد تا در این زمینه با کشور چین وارد سرمایه‌گذاری شود.

 

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری چین در استان به صورت کارشناسانه و در پرسه زمانی معین و مشخص دنبال می‌شود.

 

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: طرح توسعه کویر تایر با سرمایه‌گذاری 122 میلیارد تومان، استیل فردوس با 165 میلیارد تومان، فرآوری آهک با هشت میلیارد تومان، تولید پودر سیلیس و بنتونیت هر کدام با 1.5 میلیارد تومان از جمله طرح‌های آماده سرمایه‌گذاری استان با چین است.

 

خدمتگزار یادآور شد: همچنین در حوزه کشاورزی این استان آمادگی دارد در حوزه فرآوری قارچ با 6.5 میلیارد تومان و کود بیولوژیک و کمپوست با کشور چین وارد سرمایه‌گذاری شود.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: خراسان جنوبی این آمادگی را دارد تا با برگزاری نشست‌های تخصصی شاهد ورود سرمایه‌گذار به این استان باشد.

 

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در استان ارزش افزوده بالایی برای سرمایه‌گذار داشته و فضا را برای تشویق دیگر سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

 

خدمتگزار خاطرنشان کرد: امید است با توجه به این دیدار بخش خصوصی ایران و چین با حفظ منافع هر یک از طرفین برای سرمایه‌گذاری گام بردارد.

انتهای پیام/69017/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول