اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی بشرویه خبر داد

تحویل سند 5 طرح مرتعداری به دامداران بشرویه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه گفت: سند پنج طرح مرتعداری به نمایندگان دامداران این شهرستان تحویل شده است.

تحویل سند 5 طرح مرتعداری به دامداران بشرویه

رضا مقیمیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: طرح مرتعداری سندی مدون از مجموعه اقداماتی است که به منظور مدیریت پایدار منابع طبیعی و مراتع تدوین می‌‌شود.

وی ادامه داد: هدف از تدوین این طرح حفظ، احیاء توسعه، بهره‌برداری صحیح و استمرار تولید در محدوده‌‌ای معین از مراتع است.

رئیس اداره منابع طبیعی بشرویه متذکر شد: تامین بعضی از نهاده‌ها مانند بذر و یا نهال، کمک مالی به اجرای پروژه‌های در نظر گرفته شده و همچنین کمک مالی و فنی در تامین آب مورد نیاز دام از جمله وظایف دولت در اجرای طرح‌های مرتعداری است.

مقیمیان افزود: ارائه و انجام خدمات فنی و مدیریتی و نظارت در هنگام اجرای طرح، پیگیری بیمه مراتع و کمک به ایجاد تشکل‌هایی مانند تعاونی مرتعداران از جمله دیگر کمک‌ها و مساعدت‌های دولت در روند اجرای طرح مرتعداری است.

رئیس منابع طبیعی بشرویه تاکید کرد: بهره‌برداران و مجریان طرح‌ها در اجرای طرح مرتعداری باید نکاتی از قبیل رعایت ظرفیت چرای دام، جلوگیری از تغییر کاربری و عدم واگذاری طرح‌های مرتعداری به دیگران را در نظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: بهره‌بر‌داران باید ضمن ارتباط مستمر و دایم با ناظر طرح در صورت مشاهده تخریب و یا ورود دامداران غیر مجاز و همچنین بروز آتش‌سوزی نیروهای حفاظتی منابع طبیعی را مطلع سازند.

تهیه 8 طرح مرتعداری در بشرویه

این مسئول از تهیه 8 طرح مرتعداری در بشرویه خبر داد و اظهار داشت: مساحت اجرای این طرح‌ها 43 هزار هکتار است که در مجموع 71 دامدار با جمعیت 355 نفر از آن بهره‌مند می‌شوند.

مقیمیان اضافه کرد: در سال جاری اسناد 5 طرح بهره‌برداری به مساحت 26 هزار هکتار با مجموع 50 بهره‌بردار و 265 نفر جمعیت برخوردار و همچنین تعداد 3 هزار و 672 واحد دامی تحویل دامداران بشرویه شده است.

وی یادآور شد: افزایش پوشش گیاهی، بهبود شرایط اقتصادی بهره‌برداران، ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاری در مرتعداران و جهت‌‌گیری به سمت پایداری مدیریت با مشارکت مرتعداران در حفاظت، احیاء و اصلاح مراتع از جمله مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح است.

انتهای پیام/69006/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول