اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در استان هرمزگان صورت گرفت

برگزاری اولین دوره مسابقات هوافضای دانش‌آموزی در بندرعباس

برای نخستین‌بار مسابقات استانی هوافضای دانش‌آموزی با شرکت دانش‌آموزان متوسطه دوره دوم در مجتمع آیت‌الله فاضل لنکرانی ناحیه یک بندرعباس برگزار شد.

برگزاری اولین دوره مسابقات هوافضای دانش‌آموزی در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان صبح امروز در آیین افتتاح این مسابقات اظهار داشت: پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی مکانی مناسب برای شناسایی دانش‌آموزان مستعد و نخبه است و مهم‌ترین رویکرد آن فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای پرورش استعدادهای ویژه می‌باشد.

اصغر رنجبر با اشاره به اینکه توسعه فناوری هوافضا یکی از محورهای اصلی و کلیدی سند چشم‌انداز 20 ساله نظام جمهوری اسلامی است، افزود: توسعه فناوری هوافضا و پرورش استعدادهای جوان در این زمینه بر رشد و ارتقای جایگاه کشور از دیدگاه دستیابی به افق‌های نوین فناوری تاثیر بسزایی دارد.

وی تاکید کرد: هم اکنون در حوزه‌های علمی، فرهنگی و هنری ظرفیت‌های درخشانی در بین دانش‌آموزان این استان وجود دارد که تنها با هدایت صحیح و راهنمایی مناسب امکان درخشش بیش از پیش آنها وجود دارد.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک نیز ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات گفت: چارچوب آموزش در نظام آموزشی پیش از دانشگاه مشخص شده اما آن چه به‌عنوان یک تکلیف جدی مطرح است، کشف استعدادهایی است که لازم است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

عبدالرضا دادعلی‌پور با اشاره به اینکه مسابقات هوافضا به مدت دو روز در چهار گرایش گلایدر، ماشین‌های شیمیایی،  هاور کرافت و سازه ماکارونی برگزار می‌شود، افزود: جمعا 190 دانش‌آموز در قالب 70 تیم در این مسابقات به رقابت می‌پردازند که 50 تیم شرکت‌کننده؛ از دانش‌آموزان ناحیه یک هستند.

وی شناخت و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان در زمینه هوافضا را از اهداف اصلی برگزاری این مسابقات عنوان کرد و اظهار داشت: از دیگر اهداف برگزاری مسابقات هوافضای دانش‌آموزی افزایش و جهت دهی مطالعات و معلومات دانش‌آموزان در رابطه با موضوع هوافضا، تجربه حضور در رقابت سالم و گروهی، ایجاد و شکل‌دهی ارتباط نزدیک و مستقیم دانش‌آموزان با دانشگاهیان و هدایت دانش‌آموزان در راستای رهبری یک پروژه است.

انتهای پیام/88001/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول