اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی:

سد مخزنی بش‌قارداش بجنورد 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: اجرای طرح سد مخزنی بش‌قارداش و تأسیسات وابسته آن شامل یک بند انحرافی، یک ایستگاه پمپاژ و خط انتقال که عملیات آن در تابستان امسال آغاز شده است در مجموع 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سد مخزنی بش‌قارداش بجنورد 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، کاظم طاهریان اظهار کرد: این سد با مشارکت شهرداری بجنورد و با هدف تأمین و گردش آب در تفرجگاه بش‌قارداش، تأمین آب مورد نیاز فضای سبز، تأمین آب بخشی از زمین‌های کشاورزی پایین دست، ایجاد و گسترش ورزش‌های آبی و افزایش جذابیت‌ طبیعی پارک توریستی بش‌قارداش ساخته می‌شود.

وی اعتبار مورد نیاز برآورد شده برای اجرای این طرح را 260 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: تاکنون حدود 72 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح مصوب شده که کمتر از 3 میلیارد ریال آن تخصیص یافته و هزینه شده است.

طاهریان تاکید کرد: تسریع در روند اجرای این طرح منوط به تخصیص اعتبارات مورد نیاز است و اعتبارات تخصیصی طرح تاکنون بسیار کمتر از مقدار پیش‌بینی شده برای اجرای طرح بوده است.

به گزارش فارس، مکان سازه سد مخزنی بش‌قارداش در بخش جنوبی پارک تفریحی بش‌قارداش در پنج کیلومتری جنوب شهر بجنورد قرار دارد.

این سد از نوع خاکی با هسته رسی، با طول تاج 412 متر، عرض تاج هشت متر، ارتفاع تاج از بستر 25 متر و حجم مخزن آن یک میلیون و 840 هزار متر مکعب است.

انتهای پیام/63002/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول