اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار صدرا:

سرانه صفر فضای سبز صدرا تا 6 ماه آینده به حد استاندارد می‌رسد

شهردار صدرا با بیان اینکه در حال حاضر سرانه فضای سبز این شهر صفر است، گفت: در 6 ماه نخست سال آینده سرانه فضای سبز شهر صدرا استانداردسازی می‌شود.

سرانه صفر فضای سبز صدرا تا 6 ماه آینده به حد استاندارد می‌رسد

منوچهر قاعدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با بیان اینکه در شهرداری صدرا تمام تلاشمان بر این است که همگام با کارهای عمرانی امور فرهنگی را نیز پیگیری کنیم، اظهار داشت: توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی موجب تقویت باورهای معنوی، اخلاقی و حس انسان‌دوستی می‌شود.

وی با اشاره به استمرار اقدامات عمرانی در این شهر از ضرورت توجه به تقویت سرانه فضای سبز در صدرا سخن گفت و افزود: در حال حاضر می‌توان گفت سرانه فضای سبز در شهر صدرا صفر است اما تلاش داریم این سرانه را به استانداردها نزدیک کنیم.

وی ابراز داشت: در شش ماهه نخست سال آینده سرانه فضای سبز شهر صدرا استانداردسازی می‌شود.

قاعدی اضافه کرد: اکوپارک شهر جدید صدرا به عنوان نخستین و تنهاترین اکوپارک ایران در زمینی به مساحت 27 هکتار در ورودی صدرا احداث می‌شود که فضاهایی از جمله دریاچه مصنوعی، مدرسه بین‌المللی محیط‌ زیست، سایت زراعت، سایت اقامتی گردشگری، تونل حیوانات، جنگل بارانی، جاده سلامت و پیست دو و دوچرخه‌سواری، در آن پیش‌بینی شده است.

وی گفت: هرچند از طرف موقوفه زالی کارشکنی و سنگ‌اندازی‌هایی می‌شود که عمران و توسعه شهر صدرا در وضعیت عقب‌ماندگی بماند اما تلاشمان بر این است با جسارت و پشتوانه مردم کارها را انجام دهیم.

شهردار صدرا تصریح کرد: در انجام پروژه‌های عمرانی در شهر جدید صدرا شعار نمی‌دهیم و به صورت عملیاتی، اجرایی و جهادی این شهر را می‌سازیم.

وی با اشاره به نیازهای شهر صدرا گفت: در این شهر سیستم یکپارچه جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب نیست ضمن اینکه از کمبود سیستم مناسب حمل و نقلی رنج می‌برد درحالیکه نبود آرامستان نیز یکی دیگر از نیازهای شهر صدرا است.

قاعدی در ادامه با اشاره به برگزاری مستمر و مداوم جلسات ستاد تسهلات نوروزی در شهرداری صدرا بیان کرد: در شهر جدید صدرا آمادگی کامل برای اسکان مسافران نوروزی را داریم.

وی از تجهیز 30 مدرسه و فضای آموزشی در شهر صدرا به منظور اسکان مسافران نوروزی خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای مسافران نوروزی باشیم تا آنها بتوانند از ظرفیت‌های خوب طبیعت و چشم‌اندازهای گردشگری شهر صدرا استفاده کنند.

شهردار صدرا در ادامه با اشاره به مستقل بودن این شهر گفت: صدرا به عنوان دومین شهر استان فارس بعد از شیراز از لحاظ بودجه‌ای و موضوعات ساخت و ساز است.

وی با اشاره به به ظرفیت‌های شهر صدرا تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های صدرا آینده شهرسازی استان فارس به صورت یک شهرسازی مدرن و بومی شده پیش‌بینی می‌شود.

قاعدی افزود: شهر صدرا در حال حاضر در جنوب کشور خدمات‌رسانی در امر تولید مسکن ارائه می‌کند.

وی اضافه داد: در قالب اتاق  فکر و راهبردی نسبت به جذب سرمایه‌گذاری در شهر صدرا به صورت عملیاتی اقدام می‌کنیم.

شهردار صدرا با بیان اینکه نگاه مدیریت ارشد این استان به صدرا یک نگاه خوب، مثبت و بهینه است، گفت: امیدوارم با همین نگاه و با همکاری و همراهی بتوانیم آبادانی، توسعه پایدار و همه‌جانبه را در شهر صدرا شاهد باشیم.

وی گفت: شهر صدرا یک پایگاه علمی، آموزشی و دانشگاهی است که می‌تواند بار شیراز را نیز در برخی موضوعات به دوش بکشد.

قاعدی با بیان اینکه نگاه به شهر صدرا باید ملی باشد، ادامه داد: این نگاه در پایتخت و مرکز این استان وجود دارد و امیدواریم با نگاه ویژه‌ای که مجموعه مدیریت فارس نسبت به شهر صدرا دارند بتوانیم مشکلات این شهر را حل کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه تلاشمان بر این است نام زیبای صدرا را بین‌المللی کنیم، تصریح کرد: توانمندی‌های صدرا در استان فارس کم‌نظیر است.

انتهای پیام/2448/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول