اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام:

توسعه فعالیت‌های منابع طبیعی ایلام نیازمند ورود بخش خصوصی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت:توسعه فعالیت‌های منابع طبیعی ایلام نیازمند ورود بخش خصوصی است.

توسعه فعالیت‌های منابع طبیعی ایلام نیازمند ورود بخش خصوصی است

رضا احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: گیاه "تشنه‌داری" یکی از گیاهان معروف منطقه ایلام است و این گیاه نیز دارای خواص دارویی فوق‌العاده‌ای است.

وی با بیان اینکه خواص درمانی آن به تائید مراجع پزشکی و درمانی دنیا رسیده و دارای اثرات دارویی قاطع و سریعی است و نظیر آن تاکنون یافت نشده است ادامه داد: خوشبختانه این گاه یکی از گیاهان چند ساله بوده و بهره‌برداران با قطع اندام‌های هوایی آن آسیبی به ریشه آن وارد نکرده و این گیاه می‌تواند برای چند سال رشد و نمو داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: البته خوب است که در نگهداری این گیاه دارویی توسط بهره‌برداران دقت بیشتری شود تا همه به ویژه افراد علاقه‌مند بتوانند از مزیت این گیاه دارویی بهره‌مند شوند.

احمدی تصریح کرد: در راستای کاشت و توسعه این گیاه دارویی تلاش‌های از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام صورت گرفته که این روند باید با همکاری و تعامل مردم استان ایلام استمرار داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: البته این روند نیازمند حضور شرکت‌های بخش خصوصی بوده و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از این مهم استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: امیدواریم با حضور شرکت‌های بخش خصوصی در روند تولید و تکثیر گیاهان دارویی در استان ایلام جهش مناسبی روی دهد.

انتهای پیام/2246/خ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول