اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل:

70 درصد عرصه‌های منابع طبیعی اردبیل سند مالکیت دارند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: 70 درصد ‌عرصه‌های منابع طبیعی استان اردبیل سند مالکیت به نام جمهوری اسلامی ایران دارند که با پیگیری‌های انجام شده این اسناد تهیه شده است.

70 درصد عرصه‌های منابع طبیعی اردبیل سند مالکیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسدالله محسن زاده بعد از ظهر امروز در نشست مشترک مسئولان قضایی و منابع طبیعی استان اردبیل اظهار داشت: 100 درصد عرصه‌های ملی استان شناسایی و اقدامات ملی شدن برابر قانون در این عرصه‌ها به عمل آمده و برای بیش از 70 درصد عرصه‌های منابع طبیعی استان سند مالکیت به نام دولت و جمهوری اسلامی اخذ شده است.

وی با قدردانی از زحمات مسئولان قضایی استان در همکاری با ماموران منابع طبیعی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های منابع طبیعی افزود: این اداره کل حفاظت و حراست از منابع طبیعی را در اولویت اول برنامه‌های کاری خود قرار داده است و با بسیج تمامی امکانات به طور شبانه‌روزی در راستای حفاظت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان تلاش می‌کند.

در این جلسه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با اعلام آمادگی برای انجام هر گونه پشتیبانی حقوقی و قانونی از خدمتگزاران مردم در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حقوق بیت‌المال بر اهتمام قضات و مسئولان قضایی بر حفظ حقوق بیت‌المال تاکید کرد.

خدادادی افزود: منابع طبیعی بحث مهمی است و جزو موهبت الهی است که باید برای بقاء بشریت و نسل‌های آینده حفظ گردد.

این مسئول از بررسی مجموعه علل و عوامل تخریب و تصرف اراضی منابع طبیعی استان توسط شورای حفاظت از اراضی ملی و حفظ حقوق بیت‌المال استان خبر داد و افزود: در این بررسی چندین محور برای کنترل و پیشگیری از تخریب عرصه‌های منابع طبیعی مشخص شده است که مهمترین آن توجه به ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و جلب مشارکت همگانی مسئولان و مردم در این بحث مهم است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با تاکید بر تسریع در رسیدگی بر پرونده‌های منابع طبیعی در کمیسیون‌های ماده واحد تعیین تکلیف اراضی اختلافی و درخواست تعیین قطعی مالکیت دولت بر اراضی ملی یادآور شد: متولی و متصدی اصلی مالکیت و حفاظت از عرصه‌های جنگل و مرتعی استان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است و این اداره کل باید با اراده جدی و با برنامه نسبت به حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی اقدام کنند.

خدادادی حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی را وظیفه همگان دانسته و اذعان داشت: همه باید در حفاظت از منابع طبیعی همیار و همکار محافظان منابع طبیعی استان باشند و در این راستا اداره کل منابع طبیعی باید از ظرفیت‌های نیروهای مردمی و دولتی از جمله بسیج، نیروی انتظامی و تشکل‌های و سازمان‌های مردم نهاد به صورت بهینه در زمینه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی استفاده کنند.

انتهای پیام/62001/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول