اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک:

مدارس آبیک با قطعی آب و برق مواجه است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک از قطعی آب و برق مدارس این شهرستان به دلیل داشتن بدهی خبر داد.

مدارس آبیک با قطعی آب و برق مواجه است

احمد نوروزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: به دلیل نبود اعتبار، 60 درصد مدارس شهرستان آبیک بدهی آب و برق دارند.

وی اذعان کرد: بدهی آب و برق مدارس به ادارات مربوطه سبب شده شاهد مکرر قطعی آب و برق در مدارس شهرستان آبیک باشیم و با رایزنی با مسئولان مربوطه مشکل قطعی رفع شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: به عنوان نمونه یکی از مدارس به دلیل عدم پرداخت بدهی 30 میلیون ریال اداره آب با مشکل مواجه است گرچه بدهی تقسیط شده ولی توان پرداخت این میزان بدهی وجود ندارد.

نوروزی خاطرنشان کرد: قریب به اتفاق مدارس آبیک مشکل بدهی آب و برق دارند و مدیران این مدارس توان پرداخت بدهی را ندارند.

وی اضافه کرد: در مدارس کم‌جمعیت و روستایی که درآمد کافی ندارند مشکل بدهی آب و برق بیشتر است که این مسئله بیشتر گریبانگیر مدارس شهر خاکعلی و بخش بشاریات است که با مشکل بدهی دست و پنجه نرم می‌کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: قطعی آب و برق از سوی دستگاه‌های مربوطه اخطار و تذکر است و باید این مشکل رفع شود.

نوروزی اختصاص بودجه ویژه برای پرداخت بدهی آب و برق مدارس را ضروری دانست و تصریح کرد: مسئولان ارشد استان قزوین و نیز مسئولان آموزش و پرورش کشور و این استان باید تدابیر لازم را برای رفع مشکل موجود بیاندیشند چراکه بدهی سبب شده مدیران مدارس در استرس و فشار روحی و روانی به سر ببرند که این امر با سیستم تعلیم و تربیت سازگاری ندارد و این مقوله را به حاشیه می‌کشاند.

وی ادامه داد: گرچه مسئولان اظهار امیدواری کرده‌اند که مشکل بدهی مدارس رفع می‌شود ولی انتظار می‌رود پس از تعطیلات ایام نوروز این مشکل رفع شود و مدیران مدارس دغدغه بدهی آب و برق را نداشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطر نشان کرد: در پرداخت هزینه آب و برق 50 درصد تخفیف از سوی دستگاه‌های اجرایی داده شده است، ولی برای پرداخت باقی‌مانده هزینه، مدیران مدارس با مشکل مواجه هستند.

نوروزی یادآور شد: در خصوص پرداخت هزینه گاز هیچ مشکلی وجود ندارد و هزینه گاز در مدارس پرداخت شده و صفر است.

انتهای پیام/77006/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول