اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی شهردار اصفهان:

توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گزینه روی میز اقتصاد مقاومتی است

مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های روی میز اقتصاد مقاومتی است.

توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گزینه روی میز اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد شامگاه جمعه در آیین اختتامیه دومین جشنواره فیلم کوتاه «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» به پنج اصل که اقتصاد را به اقتصاد خود اتکایی تبدیل می‌کند، اشاره و اظهار کرد: توسعه اقتصادی دانش‌بنیان، مبارزه با فساد در سیستم اقتصادی، اولویت‌بندی شرکای اقتصادی، خرید کالا‌های داخلی و ترویج تولید داخلی از جمله مهمترین آنها است.

وی با اشاره به سیاست ابلاغی 9گانه رهبر معظم انقلاب در حوزه صنعت، افزود: محور نخستین افزایش بخش صنعت در تولید داخلی و ارزش‌افزوده با دو شاخص فرایند صنعتی دانش‌محور و ارتقای کار آفرینی و دوم برون‌رفت از وضعیت فعلی و توجه به اقتصاد دانش‌بنیان ایجاد می‌شود.

مشاور عالی شهردار اصفهان تصریح کرد: در بسیاری از حوزه‌ها وقتی ورود پیدا می‌کنیم با بسیاری از صنایع آلاینده روبه‌رو می‌شویم و این در حالی است که  محور اصلی توسعه دانش و تبدیل آن به ثروت است.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان یکی از گزینه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد:یکی از مشکلات استان اصفهان نداشتن توسعه متوازن است.

جمالی‌نژاد گفت: برای رسیدن به یک اقتصاد پایدار باید توسعه متوازن در استان اصفهان داشته باشیم، به این معنا که توزیع عادلانه ارائه خدمات در همه نقاط داشته باشیم.

وی اضافه کرد: نباید توسعه به این شکل باشد که در چندین نقطه استان صنایع رشد داشته باشد، بلکه این رشد در همه ابعاد و متناسب با قابلیت‌ها باید توزیع شود.

دیپلماسی رسانه به سیاست‌های راهبردی رهبری جامه عمل می‌پوشاند

مشاور عالی شهردار اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود به جشنواره فیلم کوتاه تولید ملی اشاره کرد و گفت: دیپلماسی رسانه بسیار در نهادینه شدن این جشنواره اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: حرف برای گفتن زیاد است، اما به‌کارگیری فناوری نوین و رویکرد دیپلماسی رسانه نقش بسیار موثری در توسعه تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی دارد.

جمالی‌نژاد گفت: اگر فیلم‌ کوتاه با خوراک مختلف تولید شود، یقینا می‌تواند سیاست‌های راهبری رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کند.

انتهای پیام/63012/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول