اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

تلاش دشمن برای عدم تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه قروه گفت: تمامی تبلیغاتی که دشمن به واسطه مذاکرات می‌خواهد از آن بهره‌برداری کند در حقیقت تبلیغاتی کاذب براب ایجاد تنش و جلوگیری از تحقق اقتصاد مقاومتی است.

تلاش دشمن برای عدم تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اعلام این مطلب اظهار داشت: ایران اسلامی در طول 35 سال گذشته همواره در محاصره اقتصادی و ترحیم دشمنان قرار داشته است.

وی افزود: همانگونه که تاکنون هراس و واهمه‌ای از تحریم‌ها نداشته‌ایم، اکنون نیز امیدی به برداشته شدن این تحریم‌ها نداریم، چراکه ما خود راه خودمان را انتخاب کرده و بر استمرار آن مداومت خواهیم داشت.

امام جمعه قروه یکی از نشانه‌های استکبار جهانی برای جلوگیری از تحقق اقتصاد مقاومتی را اعلام تمدید حالت اضطراری علیه ایران از سوی رییس‌جمهور آمریکا در چند وقت اخیر، عنوان و اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند نگذارند، گام‌های روبه جلویی که در طول سال‌های پس از انقلاب برداشته شده است، تداوم یابد.

احیا یکی دیگر از دلایل این تبلیغات کذایی را خشم دشمنان از وفاق و همدلی همه مسئولان نظام برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: تنها راه نجات ایران در بعد اقتصادی بهره‌جویی از سیاست اقتصاد مقاومتی است که باید ابعاد مختلف آن برای همه اقشار مردم شفاف‌سازی شود.

وی در ادامه افزود: یکی از راه‌های کمک به این بخش از اقتصاد، خرید کالاهای تولید داخل و نیز خرید به اندازه و پرهیز از اسراف است. اگر نگرش‌ها مبتنی بر نگرش اقتصاد مقاومتی باشد، با نخریدن برخی کالاهای غیرضروری می‌توانیم زمینه کاهش قیمت آن را فراهم کنیم. مذاکرات باید روند خود را داشته باشد اما خوی استکباری آمریکا و هم‌پیمانانش نباید نادیده گرفته شود.

وی همچنین بر لزوم صرفه‌جویی در ایام پایانی سال تاکید کرد و گفت: اسراف در هر زمانی حرام است، اما هم‌اکنون شاهد هستیم به واسطه برخی ریخت و پاش‌های مادی، سنت‌های نیک اسلامی در حاشیه قرار گرفته است.چشم و هم‌چشمی و خرج‌های بی‌رویه موجب شده است تا سنت حسنه صله ارحام کمرنگ شود.

خطیب جمعه قروه در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) بر لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه تاکید کرد.

احیا با بیان اینکه حضرت زهرا(س) از شخصیت‌های برجسته اسلام است که در آسمان‌ها به زهرا (س) و در زمین به فاطمه(س) معروف است، گفت: علاقه نبی مکرم اسلام به وجود شریف حضرت فاطمه(س) غیرقابل وصف است و از این رو هر کس که به شان و منزلت زهرای اطهر احترام قائل شود، در حقیقت به مقام پیامبر اعظم (ص) احترام گذاشته است.

به گفته امام جمعه قروه، مومن واقعی در شادی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شاد و در ایام حزن آنها نیز محزون است و این شادی و حزن موجب می‌شود تا بتواند در ایام و مناسبت‌های مختلف از راه و سیره و سلوک اولیای الهی بهره بگیرد.

امام جمعه قروه در ادامه با اشاره به وفاق و همدلی مطلوب بین مسئولان نظام اسلامی گفت: با تدبیر و وفاقی که حاصل شده است و در پرتو هدایت‌های مقام معظم رهبری از این شرایط سخت عبور و مشکلات موجود حل می‌شود.

احیا با بیان اینکه اتخاذ برخی سیاست‌ها در سال آینده از جمله احتمال تصویب برخی طرح‌های دولت به منظور افزایش قیمت حامل‌های انرژی در حقیقت به نفع اقتصاد است، گفت: برخی افراد در زمینه مصرف سوخت هیچ گونه مراعاتی نمی‌کنند. در حال حاضر میزان مصرف انرژی در ایران بسیار بالاست و باید محدود شود.

به گفته امام جمعه قروه، صنعت نفت ایران که در حال حاضر در مراحل مطلوب پیشرفت و دستیابی به امکان فرآوری محصولات مورد نیاز قرار دارد، در حقیقت پس از انقلاب اسلامی ایران بود که شکلی کاملاً ملی گرفت.

احیا افزود: پس از ملی شدن صنعت نفت اگرچه ظاهراً این صنعت به اسم ملت ایران رقم خورد اما در واقع منافع و عواید حاصل از آن همچنان در جیب استکبار انگلیس و آمریکا بود. هرکس با هر دیدگاه و نگرشی حتی کسانی که نگرش ملی‌گرایانه دارند باید خود را موظف به صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی بدانند.

خطیب جمعه قروه در بخش پایانی خطبه‌ها یاد و خاطره حاج سیداحمد خمینی (ره) را گرامی داشت و افزود: ایشان شخصیتی وارسته و والا داشتند که خود را همواره مطیع محض امام راحل در سخن و عمل می‌دانستند.

انتهای پیام/79009/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول