اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برخوار:

بحران کم‌آبی در استان اصفهان جدی است/ مردم صرفه‌جویی کنند

امام جمعه برخوار گفت: بحران کم‌آبی و خشکسالی به خصوص در ماه‌های آینده در استان اصفهان جدی است، لذا همه باید نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب و بهینه مصرف کردن آب دقت بیشتری داشته باشند.

بحران کم‌آبی در استان اصفهان جدی است/ مردم صرفه‌جویی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام  مسعود سرافراز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دولت‌آباد با عرض تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تقارن ایام فاطمیه با نوروز اظهار کرد: ایام فاطمیه امسال از شنبه 24 اسفند 1392 شروع و تا 14 فروردین 1393 ادامه می‌یابد و به این ترتیب، سراسر نوروز امسال مقارن با ایام فاطمیه است و نباید عید نوروز، ایام فاطمیه را تحت‌الشعاع قرار دهد و مردم از این مسئله غفلت کنند.

وی در ادامه گفت: شایسته است که شیعیان از روز سیزدهم جمادی‌الاول تا سوم جمادی‌الثانی سوگواری و با انجام مراسم عزاداری آن حضرت، ارادت و مودت خود را به اهل بیت (ع) اظهار و از انجام مراسمی که موجب وهن مراسم شهادت آن حضرت شود اجتناب کنند و به همان دید و بازدید و صله ارحام و پاکیزگی و نظافت و آراستگی بسنده کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شهرستان برخوار در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ابراز نگرانی مقام معظم رهبری از مسائل فرهنگی کشور افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان، نگرانی‌های خود را از مسائل فرهنگی کشور مطرح کردند، متأسفانه بیست سال پیش عده‌ای هشدار رهبری درباره تهاجم فرهنگی را جدی نگرفتند، امروز هم نگرانی رهبری را جدی نمی‌گیرند، به تعبیر حضرت آقا با مسائل فرهنگی شوخی نمی‌شود کرد، اگر چنانچه یک مشکل فرهنگی به وجود آمد، مثل مشکلات اقتصادی نیست که بشود آن را با پول حل کرد یا سبد کالا داد یا یارانه نقدی داد، این جوری نیست، به این آسانی قابل ترمیم نخواهد بود و مشکلات زیادی به همراه دارد.

سرافراز خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته، اتفاقاتی در حوزه فرهنگ افتاد از جمله در حوزه رسانه‌ها، برخی مقالات و مطالب منتشر شد که با فرهنگ انقلابی و اسلامی بسیار فاصله داشت، در نشریه‌ای به امیرالمؤمنین (ع) توهین شد و یا احکام نورانی قرآن را زیر سوال بردند، البته باید با اینگونه نشریات و روزنامه‌های هتاک برخورد قاطع شود.

وی ادامه داد: در حوزه موسیقی و کتاب و سینما که به عنوان تأثیرگذارترین ابزار فرهنگی در افکار عمومی شناخته می‌شود نیز متأسفانه شاهد اتفاقات ناخوشایندی بودیم، از طرفی افزایش برخی جرائم و مفاسد در بین گروه‌هایی از مردم، نگران کننده است، شواهد نشان می‌دهد که برخی از خانواده‌های تحصیل کرده و فهمیده با مشکلات خانوادگی، اعتیاد و... مواجه‌اند که عامل اصلی این مفاسد، ماهواره و اینترنت است که بر فرهنگ مردم تأثیرگذار است.

امام جمعه شهرستان برخوار گفت: به نظر می‌رسد حوزه فرهنگی هم همچون حوزه اقتصادی و سیاسی نیاز به یک جهاد فرهنگی همه جانبه دارد و مسئولان فرهنگی باید این نگرانی مقام معظم رهبری را یک اتمام حجت بدانند و با توجه بیشتر به فرهنگ دینی و انقلابی، همت کنند تا نگرانی‌های بحق رهبر انقلاب و دلسوزان حوزه فرهنگ کشور برطرف شود.

سرافراز با اشاره به سنت غلط چهارشنبه آخر سال گفت: چهارشنبه آخر سال یک خُرافه و خلاف عقل و شرع و منطق است، اگر اینگونه کارها به خاطر سنت باستانی بودن باید حفظ شود، بت پرستی، آتش پرستی و شیطان پرستی هم باید حفظ شود و اکنون چهارشنبه آخر سال به معضل اجتماعی تبدیل شده است، لذا مسئولان و دلسوزان جامعه و رسانه‌های عمومی لازم است زشتی آن و خرافه بودن آن را برای نسل جوان ترسیم کنند و اینگونه سنت‌های سیاه و خلاف عقل و شرع را از چهره جامعه اسلامی دور کنند.

وی همچنین با محکوم کردن دخالت مقامات اروپایی و دبیرکل سازمان ملل در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران و دیدار خانم اشتون با فتنه گران خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید، این دومین بار است که چنین برنامه غلطی اتفاق می‌افتد، وزارت امور خارجه که هم میزبانی اشتون و هم تنظیم برنامه‌های او در داخل ایران را بر عهده داشته است باید در این باره پاسخگو باشد.

سرافراز در ادامه گفت: تماس با برخی فتنه‌گران در سفر اخیر و اظهارنظرهای بعد از این سفر دهن کجی به نظام بود و قوه قضاییه باید وارد عمل بشود و وزارت امور خارجه هم باید پاسخگو باشد.

امام جمعه برخوار با اشاره به سکوت نهادهای بین‌المللی در خصوص نسل‌کشی و اقدامات تروریستی آمریکا و برخی کشورهای غربی گفت: دنیا شاهد اقدامات تروریستی و ضدحقوق بشری آمریکا و برخی کشورهای غربی در عراق، افغانستان، بحرین، فلسطین و دیگر کشورها است، پس چرا سازمان ملل سکوت کرده و چشمانش را به روی این همه جنایت و نسل کُشی بسته است؟

وی با اشاره به نزول بارش رحمت الهی در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: خدای متعال را به جهت نزول بارش رحمت الهی شکر می‌کنیم و باز هم دعا می‌کنیم که الطاف الهی ادامه داشته باشد، اما توجه داشته باشید که این بارش‌ها جبران کم آبی را نمی‌کند و بحران کم آبی و خشکسالی به خصوص در ماه‌های آینده در استان اصفهان جدی است، لذا همه باید نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب و بهینه مصرف کردن آب دقت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/2301/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول