اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان مطرح کرد

افزایش تولید محصولات کشاورزی با مدیریت شیوه‌های مصرف آب

استاندار کردستان با اشاره به وجود منابع آبی مناسب در استان گفت: مدیریت و بهینه‌سازی شیوه‌های مصرف این نعمت خدادادی موجب افزایش تولید محصولات کشاورزی استان می‌شود.

افزایش تولید محصولات کشاورزی با مدیریت شیوه‌های مصرف آب

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در دیدار با اعضای خانه کشاورزی و نظام صنفی کشاورزی استان کردستان گفت: از مهم‌ترین بخش‌های کلی سیاست اقتصادی مقاومتی تاکید بر نقش مردم است که در این رابطه کشاورزان با حضور تاثیرگذار خود نقش مهمی برای تحقق اهداف این سیاست‌ها برعهده خواهند داشت.

وی افزود: برای توسعه بخش کشاورزی باید همه مسئولان و نیز فعالان این بخش با تعامل و همدلی تلاش خود را برای ارتقای این بخش در استان به عمل آورند.

استاندار کردستان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان بخش کشاورزی استان باید تلاش کنیم تا اعتبارات و تسهیلات بیشتری از سوی وزارت کشاورزی به استان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: باید با عمل به راهکارها و دستورالعمل‌های قانونی برای کاهش موانع و مشکلات کشاورزان و فعالان این بخش آن‌ها را یاری رسانیم.

زاهدی بر ضرورت لزوم اجرای پوشش بیمه‌ای کشاورزان تاکید کرد و گفت: کشاورزان از اقشار تلاشگر در مسیر توسعه کشور هستند و باید برای ارتقای سطح رفاه و آرامش آن‌ها از جمله نسبت به گسترش پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی کشاورزان تلاش کرد.

استاندار کردستان استفاده بهینه از منابع آبی را برای توسعه بخش کشاورزی استان ضروری برشمرد و ادامه داد: به دلیل وجود منابع آبی مناسب در استان باید با مدیریت و بهینه‌سازی شیوه‌های مصرف این منابع، نسبت به افزایش تولید محصولات کشاورزی تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: متاسفانه به دلیل استفاده بی‌رویه و غیراصولی از اراضی و منابع طبیعی استان در برخی از مناطق شاهد تخریب این منابع با ارزش و خدادادی هستیم که باید با مطالعات دقیق و طرح‌های کارشناسی برای جبران خسارات وارده و جلوگیری از تخریب بیشتر آن‌ها اقدام کرد.

استاندار کردستان بر حمایت دستگاه‌های اجرایی و متولی بخش کشاورزی از فعالان این بخش در کردستان تاکید کرد.

وی در پایان برقراری عدالت اجتماعی را یکی از اهداف مهم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ذکر کرد و گفت: باید شرایط را برای بهره‌مندی فعالان بخش‌های مختلف کشاورزی و تولیدی از منابع هدفمندی یارانه‌ها فراهم کرد و از این بخش‌ها به صورت ویژه حمایت کرد.

انتهای پیام/79001/م/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول