اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همرزم شهید صوفی مطرح کرد

شهید صوفی مرد مدیریت روزهای سخت

همرزم شهید صوفی گفت: شهید صوفی مرد مدیریت روزهای سخت بود و هیچ‌گاه توکل به خدا را از یاد نبرد.

شهید صوفی مرد مدیریت روزهای سخت

حجت کریمپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به ویژگی‌های شاخص شهید صوفی، او را مرد مدیریت روزهای سخت عنوان کرد و افزود: شهید صوفی اهل مطالعه، تفکر و تأمل بود.

وی با اشاره به صبر و خویشتن‌داری این شهید بزرگوار گفت: توکل به خدا در همه امور یکی دیگر از ویژگی‌های این شهید والامقام بود.

همرزم شهید صوفی از تواضع و مهربانی این شهید سخن گفت و با بیان اینکه شهید بزرگوار اهل نماز شب بود، گفت: ایشان به حلال و حرام نیز بسیار توجه می‌کردند.

وی به بیان خاطره‌ای در این خصوص پرداخت و افزود: قبل از انقلاب، یکی از دوستان ما که وضع مالی خوبی هم نداشت، با لباس نو وارد جمع شد، شهید صوفی به خاطر خرید لباس نو به او تبریک گفت، اما این شخص گفت که لباس را نخریده است.

کریمپور ادامه داد: وقتی از او پرسیدیم که یعنی چه که لباس را نخریده! گفت، یک بسته لباس از پشت یک وانت به زمین افتاده بود که یکی از اقوامشان آن را برداشته و لباس‌ها را بین دوستان و آشنایان تقسیم کرده است.

وی با بیان اینکه شهید صوفی نادرستی این کار را به دوستش گوشزد کرد، ادامه داد: این شهید بزرگوار با کمک همین فرد، چند اطلاعیه مبنی بر پیدا شدن یک بسته لباس نوشته و به در و دیوار بازار زدند که در نهایت صاحب لباس‌ها هم پیدا شد.

*عینک شکسته شهید صوفی به خاطر مطالعه زیاد

همرزم شهید صوفی با بیان اینکه شهید بزرگوار بسیار اهل مطالعه بود، گفت: او آن‌قدر به مطالعه اهمیت می‌داد که خواب نیز برایش معنایی نداشت و تا پاسی از شب مشغول خواندن بود.

وی با اشاره به اینکه شهید صوفی بعضی‌ وقت‌ها در حین مطالعه خوابش می‌برد به خاطر همین عینکش ترک می‌خورد و یا می‌شکست، ادامه داد: به این دلیل مجبور بود گوشه عینکش را چسب بزند تا بعداً عینک بخرد.

*شهید صوفی مرد عمل بود

کریمپور دوری از گناه را از دیگر ویژگی‌های این شهید بزرگوار دانست و ابراز داشت: توجه به این موضوع تا حدی بود که در دوران نوجوانی نیز به دلیل دوری از گناه از سوی دوستانش، به عنوان «شیخ حسن» خطاب می‌شد.

وی با بیان اینکه شهید صوفی با تمام وجود خود را وقف انقلاب و اسلام کرده بود، از کار عظیم او در دوران جنگ و مدیریت بالای ایشان سخن گفت.

همرزم شهید صوفی با اشاره به سازماندهی اجرای طرح «لبیک یا خمینی» از سوی سپاه، گفت: شهید صوفی در راستای عملیاتی شدن این طرح، سریعاً پنج لشکر را در همدان سازماندهی کرد که الگویی برای دیگر نقاط کشور شد.

وی با بیان اینکه این امر سرنوشت جنگ را تغییر داد و برگ برنده‌ای برای ایران شد، افزود: شهید صوفی با وجود سن کم، خدمات بسیاری را به اسلام و انقلاب ارائه کرد.

به گزارش فارس، همایش بزرگ «یوسف بدر» گرامیداشت سردار شهید حسن صوفی  روز شنبه 24 اسفند ماه ساعت 15:30 در سالن ابن سینا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89002/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول