اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد نماز جمعه گچساران:

صرف 30 میلیارد ریال برای مصلی با وضعیت ناتمام آن همخوانی ندارد

رئیس ستاد نماز جمعه گچساران با انتقاد از روند ساخت مصلای این شهرستان گفت: با وجود صرف هزینه 30 میلیارد ریالی برای تکمیل مصلی گچساران، وضعیت نیمه‌کاره این پروژه با هزینه مصرف شده برای آن همخوانی ندارد.

صرف 30 میلیارد ریال برای مصلی با وضعیت ناتمام آن همخوانی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مختار شفیعی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در گچساران مبنی بر وضعیت مبهم و روند طولانی تکمیل مصلی این شهرستان اظهار کرد: متأسفانه روند کنونی مصلای گچساران رضایت‌بخش نبوده و روند طولانی ساخت این پروژه بسیار ناامیدکننده است.

وی افزود: افزون بر 14 سال از کلنگ‌زنی و آغاز ساخت مصلی گچساران می‌گذرد و تکمیل این پروژه مهم و بزرگ همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ساخت و ساز غیر اصولی در ساختمان مصلی گچساران

رئیس ستاد نماز جمعه گچساران با انتقاد شدید از ساخت و ساز غیر اصولی و فنی در بسیاری از بخش‌های مصلی تصریح کرد: در بسیاری از قسمت‌های ساختمان مصلی موارد فنی و اصولی در نظر گرفته نشده که به عنوان مثال می‌توان به سقف کاذب نامناسب آن اشاره کرد که بر اثر بارش باران خیس شده و چکه کرده است.

شفیعی پیش‌بینی نکردن پله برای طبقه دوم مصلی را از دیگر موارد غیر فنی و اصولی در ساخت این پروژه برشمرد و گفت: بر اساس برآوردها و اطلاعات به دست آمده از آغاز ساخت مصلی تاکنون افزون بر 30 میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده که وضعیت ناتمام کنونی مصلی با این رقم هزینه شده همخوانی ندارد.

عدم همخوانی بودجه مصرف شده برای مصلی و شرایط کنونی آن

رئیس ستاد نماز جمعه گچساران در ادامه متذکر شد: برای تکمیل کامل مصلی رقمی افزون بر سه میلیارد تومان دیگر برآورد شده که این مسئله نشان از عدم تناسب هزینه صرف شده و کار صورت گرفته است.

شفیعی ادامه داد: افزون بر 15 میلیارد از محل دارایی‌های گچساران با ادعای ساخت و ساز کامل درون مصلی در سال 91 و 92 هزینه شده که متأسفانه کماکان درون ساختمان مصلی کارهای نیمه کاره زیادی وجود دارد.

خسارت 100 میلیونی به وسائل اهدایی مردم و ستاد نماز جمعه به دلیل بارش باران

وی با بیان این‌که از طریق کمک‌های مردمی و خودیاری وسائلی از جمله موکت برای اقامه نمازگزاران فراهم کردیم، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل ساخت و ساز غیر اصولی در سقف مصلی به دلیل بارش باران و نفوذ آن در کف مصلی افزون بر 100 میلیون ریال خسارت به وسائل درون مصلی وارد شده است.

شفیعی با انتقاد شدید از روند عجیب و نگران‌کننده تکمیل مصلی گچساران و بیان این‌که امروز روزی است که با نام مقدس شهدا نامگذاری شده با طرح سئوالی تأکید کرد: مگر تمامی خواسته و اهداف رزمندگان، جانبازان، آزادگان و شهدا پاسداری از ارزش‌های دینی، مذهبی و فرهنگی نبوده است و آیا مکانی مهم‌تر و حیاتی‌تر از مصلی‌ها برای نشر و ترویج خواسته و هدف شهدا وجود دارد؟

رئیس ستاد نماز جمعه گچساران مصلی را محل نشر و ترویج مسائل و موضوعات دینی، مذهبی و فرهنگی دین مبین اسلام دانست و گفت: عاجزانه دست استمداد و یاری خود را برای همکاری و پیگیری تکمیل مصلی گچساران به سوی مردم و مسئولان دراز می‌کنیم تا روند طولانی 14 ساله مصلی گچساران طولانی‌تر نشود.

انتهای پیام/82014/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول