اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت

کشف 13 تن مواد مخدر در آذربایجان غربی

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی گفت: از آغاز سال تاکنون 13 تن مواد مخدر کشف و در همین رابطه 6 هزار نفر توزیع‌کننده مواد مخدر نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.

کشف 13 تن مواد مخدر در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه سردار یحیی شرفی ظهر امروز در همایش هم‌اندیشی روحانیون اهل سنت ارومیه جهت پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، سلاح، مهمات و مصرف مواد مخدر که در تالار شمس ارومیه برگزار شد اظهار داشت: توسعه و امنیت جامعه لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی افزود: اگر قرار بر این باشد تا توسعه‌ای در زمینه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... در جامعه شکل بگیرد الزامی است تا به جنبه توسعه امنیتی آن نیز توجه شود.

شرفی تصریح کرد: توسعه باید متوازن و متعادل با توجه به رویکرد باورها، اعتقادات و بافت منطقه صورت بگیرد در غیر این صورت نباید انتظار نتیجه‌ای ثمربخش را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای وابستگی هر چه بیشتر افراد به مرز و بوم و توسعه استان باید زمین‌ها را در اختیار مردم منطقه قرار دهیم تا حس تعلق در آن‌ها بیدار شود.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی اعلام کرد: برای دست‌یابی به نتایج بهتر باید در طراحی طرح‌های توسعه‌ای مشارکت جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به این نکته که توسعه کشور همسایه بی‌تاثیر در توسعه کشور ما نیست عنوان کرد: مطالعات در طرح‌ها باید به صورت مشترک در راستای هم‌افزایی توان کشورها صورت بگیرد.

شرفی خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی استاندار توسعه متوازن است و حساسیت زیادی روی آن دارد و تاکید دارد که طرح توسعه متوازن و متعادل از نظر آمایش منطقه‌ای اجرا شود.

وی با بیان جایگاه علما در اسلام تصریح کرد: علما مرزداران دین و اعتقاد مردم و کشور هستند، در جامعه جایگاهی والاتر از جایگاه علما در نزد اسلام و مردم وجود ندارد بنابراین بهره‌گیری از ظرفیت این گروه در برنامه‌های پیشگیری از قاچاق امری الزامی است.

شرفی با بیان اینکه در طول یک هفته 270 نفر توزیع کننده مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده‌اند افزود: از آغاز سال تاکنون 13 تن مواد مخدر کشف و در همین رابطه 6 هزار نفر توزیع‌کننده مواد مخدر نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی اذعان داشت: برخورد با فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر به حدی زیاد بوده است که دیگر زندان‌ها جایی برای نگهداری از آنان را ندارد.

شرفی در انتها عنوان کرد: انتظار می‌رود علما نیز با نیروهای انتظامی همکاری تنگاتنگ داشته باشند و مردم را در راستای بهتر اجرا شدن آیین و سنن ایرانی در چهارشنبه آخر سال راهنمایی کنند.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: مردم در آیین چهارشنبه‌سوری موجب انسداد معابر عمومی و تخریب اموال دولتی و خصوصی نشوند و به ارزش‌های دینی و نظام اسلامی احترام بگذارند.

انتهای پیام/61007/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول