اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی:

ارتقای بنیه علمی و دینی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید ارتقای بنیه علمی و دینی دانش‌آموزان مورد توجه جدی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و مسئولین نهادهای مرتبط با این قشر قرار گیرد.

ارتقای بنیه علمی و دینی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی صبح امروز در دیدار با مسئول و کادر ستادی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان، اظهار داشت: مشکل عمده مراکز علمی و آموزشی این است که ساختار فکری و علمی جوانان در مدارس به صورت ناقص و یا نادرست شکل می‌گیرد و متاسفانه اصلاح این ساختار در محیط دانشگاهی امری بسیار دشوار است.

وی افزود: مهم‌ترین نکته‌ای که باید در آموزش‌های دانش‌آموزی مورد توجه باشد، تعامل سازنده مسئولین و مدیران نهادهای دانش‌آموزی است که در صورت تحقق یافتن این امر می‌توان شاهد بالا رفتن آگاهی‌های علمی، فرهنگی و سیاسی در میان جوانان بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، در ادامه با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان و کسب رتبه‌های برتر کشوری در زمینه‌های مختلف توسط این اتحادیه، عنوان کرد: چنین اقداماتی مایه مباهات جوانان و مسئولین است و باید در راستای اقدامات کیفی تلاش بیشتری شود.

وی، همراهی ائمه جمعه و جماعات سطح استان را نیاز اساسی برای موفقیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی آذربایجان غربی برشمرد و گفت: حضور علما در میان دانش‌آموزان و بحث و بررسی موارد مربوط به این قشر از مهم‌ترین نیازهایی است که باید در راستای حل آن‌ها تلاش شود و به این ترتیب باید در زمینه ارتقای بنیه علمی و دینی دانش‌آموزان گام برداریم.

قریشی، در بخش پایانی سخنان خود، با استقبال از حضور دانش‌آموزان در نمازهای جمعه سراسر استان، بیان داشت: حضور فعال دانش‌آموزان در نمازهای جماعت و جمعه زمینه تربیت مناسب دینی آن‌ها را فراهم ساخته و همین امر گسترش فعالیت‌های اجتماعی و علمی را نیز فراهم می‌سازد.

وی اذعان داشت: اقداماتی نظیر سرگذشت پژوهشی شهدای دانش‌آموز توسط این اتحادیه و همچنین حضور در عرصه‌های گوناگون نیز باید با پیگیری و حمایت بیشتر همراه شود تا به این ترتیب دانش‌آموزان رغبت بیشتری برای همراهی با سایر اقشار جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/61001/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول