اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی:

در فضای رسانه‌ای تعادل بین ایام نوروز و فاطمیه برقرار شود

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی گفت: با توجه به همزمان شدن ایام نوروز و فاطمیه باید تعادل این ایام در فضای رسانه‌ای برقرار شود.

در فضای رسانه‌ای تعادل بین ایام نوروز و فاطمیه برقرار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا عباسی‌مقدم پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ فاطمیون در بیرجند اظهار داشت: برگزاری جلسات مذهبی برای عزاداری و شادی ائمه(ع) در طول سال یکی از وظایف هیئت‌های مذهبی است.

وی با بیان این‌که در آستانه ایام فاطمیه جلسات سوگواری از چند روز گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: با توجه به این‌که امسال ایام فاطمیه با عید نوروز همزمان شده باید حرمت این ایام حفظ شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی به مواردی که هیئت‌های مذهبی باید در ایام فاطمیه مورد توجه قرار دهند اشاره کرد و افزود: از نظر فضا‌سازی تبلیغاتی و رسانه‌ای باید فاطمیه مورد نظر قرار داده شود، نوروز ایام فاطمیه را تحت شعاع قرار ندهد، برنامه‌های ایام فاطمیه با قدرت و جدیت برگزار شده و از کیفیت آن کاسته نشود، از فرصت نوروز برای آشنایی و ارتباط بیشتر مردم با حضرت زهرا(س) استفاده شود، بزرگداشت حرمت فاطمیه به عنوان نوروز ستیزی استفاده نگردد و اعتدال لازم در این مورد برقرار شود و در ایام نوروز زمینه مناسب برای تنظیم ایام فاطمیه فراهم شود.

عباسی‌مقدم یادآور شد: باید در فضای رسانه‌ای تعادل بین ایام نوروز و ایام فاطمیه برقرار شود.

وی به تلفیق الما‌ن‌های نوروزی با ایام فاطمیه اشاره کرد و اذعان داشت: در این مورد با شهرداری بیرجند هماهنگی صورت گرفته است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی با بیان این‌که باید مردم برای نگه‌داشتن حرمت ایام فاطمیه آگاه شوند، متذکر شد: فرهیختگان، تشکل‌ها و دستگاه‌های مربوطه در عرصه آگاه‌سازی مردم حائز اولویت هستند.

عباسی‌مقدم یادآور شد: در ارتباط با توجیه نهادهای تبلیغی در شهر جلساتی برای تذکر مسائل ایام فاطمیه برگزار شده است.

وی با بیان این‌که فرهنگ عاشورایی و اهل‌بیت(ع) باید در جامعه ترویج شود، تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی باید ولایت مدار بوده و سطح آنها باید سطح ترویج ولایت باشد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی از شرکت 90 درصد مردم در هیئت‌های مذهبی خبر داد و افزود: باید برای جذب 10 درصد مابقی نیز تلاش شود.

عباسی‌مقدم با بیان این‌که جنبه سیاسی جدا از مسئله مذهبی نیست، اضافه کرد: هیئت‌های مذهبی باید در دو حوزه مذهبی و سیاسی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی باید با مسائل سیاسی روز آشنا باشند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در رأس هیئت‌های مذهبی قرار داشته و هیئت‌های مذهبی بازوی توانای ولایت هستند.

انتهای پیام/22481/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول