اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

مدارس به نیازهای عاطفی و عقلی دانش‌آموزان توجه کنند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس به نیازهای عاطفی و عقلی دانش‌آموزان در کنار یکدیگر و بروز استعداد آنان توجه ویژه کنند.

مدارس به نیازهای عاطفی و عقلی دانش‌آموزان توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حمیدرضا آذری بعد از ظهر امروز در جشنواره «مدرسه‌ای که دوست می‌دارم» که با حضور امام جمعه کازرون و جمعی از مسئولان ادارات و نهادها و فرهنگیان این شهر در سالن شهید عسکری کازرون برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: امروزه بدون شک مدرسه نقش بسیار کلیدی در تحقق جامعه‌ای توسعه یافته، متوازن و اخلاق‌مدار می‌تواند ایفا کند و در توسعه همه‌جانبه گام بردارد.

وی افزود: عشق و محبت متولیان تعلیم و تربیت به دانش‌آموزان می‌تواند استعدادهای نهفته آنان را بروز دهد و به راه صحیح هدایت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تا زمانی که بچه‌ها را دوست نداشته باشیم و به آنان عشق و محبت نورزیم در تعلیم و تربیت هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

آذری با تأکید بر اینکه متولیان تعلیم و تربیت باید عشق ورزیدن، کمک به دیگران و شراکت در غم و شادی هم‌نوع و جمع‌گرایی را در دل دانش‌آموزان نهادینه کنند، تصریح کرد: امروزه دانش‌آموزان ما به‌ شدت به مقوله عاطفه نیازمند هستند که در این راستا معلمان، مدیران و حتی خدمتکاران باید به این امر توجه داشته باشند.

وی ابراز داشت: با یکدیگر زندگی کردن و توجه به جمع‌گرایی و در نظر گرفتن منافع جمعی به منافع فردی عالی‌ترین منظر و دریچه‌ای است که باید در مدارس اتفاق بیفتد و مورد توجه متولیان تعلیم و تربیت قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان داشت: امروزه اگر مقوله مدرسه‌ای که دوست می‌دارم در کشور به خوبی تحقق یابد می‌تواند 50 درصد از هزینه‌های دولت در عرصه‌های مختلف از جمله زندان‌ها، دارو، درمان و مصرف آب، برق و گاز و ... را کاهش داد.

آذری به تأثیرپذیری والدین از فرزندان خود در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: اگر آموزش و پرورش به 12 میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور درست مصرف کردن از آب و نیز صحیح مسواک زدن را یاد بدهد می‌تواند جلوی بسیاری از مشکلات را بگیرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه مدیران و رؤسای آموزش و پرورش باید توسط خود معلمان در شهرستان‌ها و نواحی انتخاب شوند گفت: در آموزش و پرورش این استان به دنبال پارلمان کوچکی هستیم که بتواند مدیرکل، رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و نیز حتی مدیران مدارس را انتخاب کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اذعان داشت: 70 هزار معلم و 60 هزار بازنشسته جمعیتی تأثیرگذار در آموزش و پرورش هستند که باید از وجود و دیدگاه‌های آنان استفاده کرد.

به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در قسمتی دیگر از سخنان خود در جایگاه دانش‌آموز به تشریح مدرسه‌ای که دوست داشت پرداخت.

انتهای پیام/2448/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول