اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید ‌قروه خبر داد‌

برگزاری 101 یادواره شهدا در قروه

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قروه از برگزاری 101 یادواره شهدا از ابتدای امسال تا‌کنون در این شهرستان خبر داد.

برگزاری 101 یادواره شهدا در قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، ذوالفقار عبدی صبح امروز در همایش پیاده‌روی خانواده معظم شهدا و ایثارگران که با هدف بزرگداشت یاد و خاطره شهدا در قروه برگزار شد با اشاره به اهداف تشکیل این نهاد انقلابی گفت: احیاء، حفظ و ترویج فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی و پراکندن عطر شهادت در جامعه، زنده نگهداشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان و تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهدا از مهم‌ترین این اهداف است.

وی افزود: در این راستا ضرورت بزرگداشت و احیای یاد و نام شهیدان در جامعه به عنوان تجسم عینی شهادت و حفظ کرامت خانواده‌های شاهد، این گل‌های معطر بوستان شهادت و ایثار به عنوان راهبردهای اساسی معطر ساختن جامعه اسلامی به عطر شهادت مطرح است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قروه با اشاره به اینکه بر اساس این مبانی و اهداف مذکور بنیاد شهید انقلاب اسلامی توانسته راهبردهای سازنده‌ای را اتخاذ و بر آن اساس در راستای ایفای نقش و انجام رسالت و مسئولیت خود به کارنامه درخشانی نایل آید افزود: برای رسیدن به نهایت رضایت مطلوب خانواده معظم شهدا، تلاش و فعالیت‌های مستمر و مضاعف همچنان باید استمرار یابد.

عبدی با بیان اینکه بنیاد شهید به عنوان یک نهاد فرهنگی است که حتی خدمات اجتماعی و معیشتی این نهاد با وجهه فرهنگی انجام می‌شود افزود: بنیاد شهید علاوه بر وظایفی که به عنوان مسئول عهده‌دار آن است یک نهاد هدایتگر، سیاستگزار، برنامه‌ریز و نظارت‌کننده است که وظیفه دارد نظام و جامعه اسلامی را در جهت تحقق اهداف شهید و شهادت بسیج کند.

وی خاطرنشان کرد: تمام خدمات فرهنگی، آموزشی و معیشتی بنیاد به خانواده‌های معظم شاهد با توجه به سیاست خوداتکایی این خانواده‌های عزیز ارائه می‌شود و حفظ و گسترش و تعمیق روحیه خوداتکایی و عزت نفس در خانواده‌های محترم شاهد دستیابی به اهداف والای بنیاد را عملی‌تر می‌سازد.

وی برگزاری همایش پیاده‌روی خانواده معظم شاهد و ایثارگر، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه و تجلیل از ایثارگران شاغل در ادارات را از دیگر برنامه‌های این روز بزرگ اعلام کرد.

برگزاری 101 یادواره شهدا

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قروه در ادامه از برگزاری 101 یادواره شهدا در این شهرستان در سال‌جاری خبر داد و گفت: از این تعداد 74 یادواره در قالب یادواره شهدای دانش‌آموز در مدارس شهرستان برگزار شده است.

به گفته عبدی، در راستای ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهرستان امسال 32 برنامه غبارروبی و عطرافشانی، گلزار شهدای شهرستان انجام شده است.

وی تصریح کرد: به منظور بهره‌گیری از سیره و سلوک شهدا و جانبازان امسال 12 مورد جمع‌آوری آثار شهدا، جانبازان و آزادگان صورت گرفته است.

ارائه خدمات به 34 فرزند شاهد

وی با بیان اینکه در حال حاضر 34 نفر از فرزندان معظم شهدا و 130 نفر از فرزندان جانبازان و آزادگان در این شهرستان بیکار هستند، افزود: امسال 30 نفر از این عزیزان برای استخدام به ادارات و نهادهای مختلف معرفی شده‌اند.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران قروه در ادامه با اشاره به عملکرد واحد تعاون و درمان این نهاد در سال‌جاری، تصریح کرد: 190 نفر از فرزندان معظم شاهد برای اخذ زمین و مسکن معرفی و به 18 نفر از والدین شهدا و جانبازان 70 و 25 درصد هر یک به مبلغ 60 و 50 میلیون ریال وام بلاعوض داده شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حقوق‌بگیران این نهاد 397 نفر از والدین، فرزندان، خواهر و برادران شهدای گرانقدر هستند.

به گفته این مسئول، در سال‌جاری 178 نفر از خانواده معظم شهدا به سفرهای زیارتی اعزام شده‌اند.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران قروه با اشاره به اخذ کارت معافیت از خدمت برای 39 نفر از فرزندان شاهد، گفت: یکی از خدمات این نهاد در قالب شرکت سرمایه‌گذاری ذخیره شاهد انجام می‌گیرد، که این خدمات قبلاً تنها به فرزندان شاهد تعلق داشت، اما هم اکنون همسران شهدا نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

پرداخت 12.8 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه

عبدی با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه به مبلغ 12 میلیارد و 820 میلیون ریال به 226 نفر از صندوق شاهد و ایثارگر بیان کرد: در زمینه خدمات رفاهی درمانی نیز 52 نفر 82 میلیون ریال کمک دریافت کرده‌اند.

این مسئول بیان کرد: به منظور تامین تجهیزات پزشکی  وسایل توانبخشی و کمک درمانی نیز 59 میلیون ریال به 44 نفر پرداخت شده است.

وی گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 595 نفر از جانبازان و 551 نفر از خانواده معظم شهدا زیرپوشش بیمه تکمیلی درمان هستند.

گفتنی است؛ شرکت‌کنندگان در این همایش پیاده‌روی مسیر 3 کیلومتری میدان بسیج تا یادمان شهدای گمنام این شهر را پیمودند.

انتهای پیام/79009/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول