اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 27 اسفندماه آغاز می‌شود

اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در همدان

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر همدان گفت: طرح ملی سلامت و ایمنی مسافران نوروزی از 27 اسفندماه در سراسر استان به اجرا در می‌آید.

اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در همدان

مهدی رشادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از 27 اسفندماه سال جاری طرح ملی «ایمنی و سلامت مسافران نوروزی» با شعار «بی‌گدار به جاده نزنیم و ظریف برانیم» در سطح استان همدان به اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان برای اجرای این طرح، 40 پایگاه ثابت و سیار در میادین اصلی و مبادی ورودی شهرها دایر خواهد کرد، ابراز داشت: در طول مدت اجرای این طرح، اکیپ‌های گشتی سامانه حرکت‌های امدادی بشردوستانه (سحاب)، بین مسافران نوروزی می‌گردند و به آنها خدمات امدادی، گردشگری، فرهنگی، آموزشی و زیست‌محیطی لازم را ارائه می‌کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر همدان افزود: این اکیپ‌های گشتی در قالب دو گروه پیاده و دوچرخه‌سوار آموزش دیده‌اند.

وی ابراز کرد: علاوه بر آن، چهار نفر از اعضای جوانان مجهز به کوله‌پشتی‌های امدادی، سوار بر دوچرخه، تأمین نیازهای مسافران اماکن پربازدیدی چون گنجنامه و غار علیصدر را پشتیبانی می‌کنند.

رشادی مشارکت اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان را برای اجرای این طرح، خوب ارزیابی کرد و افزود: 80 نفر از این نیروهای علاقه‌مند و آموزش‌دیده، در پست‌های نوروزی پایگاه‌های ثابت و سیار جمعیت هلال احمر انجام وظیفه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی تا پانزدهم فروردین ماه سال آتی ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در کنار پایگاه‌های جوانان جمعیت هلال احمر، ایستگاه‌های سلامت نیز برای کنترل فشار خون، تست قند خون و ارائه کمک‌های اولیه امدادی به مسافران نوروزی دایر خواهد بود.

انتهای پیام/89034/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول