اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

ثبت 58 وقف جدید در مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ثبت 58 مورد وقف جدید از ابتدای سال تاکنون به ارزش 90 میلیارد ریال خبر داد.

ثبت 58 وقف جدید در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده با اشاره به سنت حسنه وقف، بیان داشت: اهداف عمومی وقف در راستای دستگیری از مستمندان، کمک به محرومان، سامان دادن زندگی فقرا، تعدیل اقتصادی، نشر علم و دانش، گسترش فرهنگ و آموزش به‌ویژه آموزش معارف اسلامی و مبانی دینی، ساخت مسجد و حسینیه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه 23 مورد وقف در هفته وقف ثبت شد، افزود: 35 مورد وقف جدید در سایر ایام سال با نیت احداث و ساخت مسجد و حسینیه، برپایی عزاداری در مساجد، هزینه دارو و درمان، احداث درمانگاه و کتابخانه، مساعدت به ایتام و افراد بی‌‍بضاعت صورت گرفته است.

علیزاده ارزش این موقوفات را نزدیک به 90 میلیارد ریال اعلام کرد.

اجرای طرح آرامش بهاری در نکا

همچنین رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا اظهار داشت: از 55 بقعه متبرکه و آستانه امامزاده شهرستان نکا 53 مورد در روستاهای بخش مرکزی و هزارجریب واقع شده است.

حجت‌الاسلام علی سلطانی با بیان اینکه حمایت مالی خوبی از سوی روستاییان به بقاع متبرکه انجام می‌شود، افزود: بیشترین فعالیت‌های عمرانی بقاع متبرکه و امامزادگان در مناطق روستایی از محل نذورات مردمی تامین می‌شود.

سلطانی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی گفت: با توجه به اینکه امامزادگان شهرستان نکا در مسیر تردد زائران امام هشتم(ع) قرار دارند، تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: طرح آرامش بهاری با هدف خدمت‌رسانی به مردم و گردشگران در 12 امامزاده شهرستان نکا در تعطیلات نوروزی اجرا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف نکا گفت: باید در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه بیشتر تلاش کرد تا این مراکز مهم دینی به مردم اقصی نقاط کشورمان به‌خوبی معرفی شوند.

انتهای پیام/86003/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول