اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند تاکید کرد

فراهم کردن زمینه ایجاد وقف‌هایی با فعالیت فرهنگی و عمرانی در بقاع متبرکه

رئیس اداره اوقاف بیرجند گفت: هیئت امنا باید در تشویق مردم به سمت وقف برای امور عمرانی و فرهنگی امامزادگان تلاش کنند و باید در ارتباط صحیح با زائران زمینه ایجاد وقف‌هایی با نیت فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی را فراهم کنند.

فراهم کردن زمینه ایجاد وقف‌هایی با فعالیت فرهنگی و عمرانی در بقاع متبرکه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام دادخدا خدایی در همایش توجیهی خادمان و هیئت امنای امامزادگان  شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف اظهار داشت: برنامه‌های طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی امسال نیز در سطح بقاع متبرکه به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به تنوع این برنامه‌ها تصریح کرد: خادمان، هیئت امنا و مدیران مراکز فرهنگی و هنری بقاع متبرکه باید در اجرای صحیح برنامه‌های طرح‌های کشوری تمام توان خود را به کار بگیرند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بیرجند و درمیان از اجرای هشت طرح کشوری در طول سال برای استفاده مردم در امامزادگان خبر داد و گفت: این برنامه‌های فرهنگی و مذهبی زمینه حضور هدفمند مردم در جوار امامزادگان را فراهم می‌کند.

خدایی از ظرفیت بالای امامزادگان و بقاع متبرکه در ایجاد روحیه معنوی و نشاط یاد کرد و ادامه داد: باید از این ظرفیت عظیم برای حضور اقشار مختلف جامعه استفاده کرد.

وی با اشاره به وجود 18 بقعه متبرکه در شهرستان‌های بیرجند و درمیان و 15 بقعه در خوسف اذعان داشت: این بقاع متبرکه همزمان با سراسر کشور برای اجرای طرح‌های آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی آماده می‌شوند.

این مقام مسئول خواستار توجه ویژه هیئت امنا و خدام این اماکن مقدس شد و خاطرنشان کرد: باید با ارتباط صحیح با زائران زمینه ایجاد وقف‌هایی با نیت فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی در امامزادگان فراهم شود.

لازم به ذکر است در این همایش بیش از 70 نفر عضو هیئت امنا، خادمان و مدیران مراکز فرهنگی و هنری امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف حضور داشتند.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول