اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی میاندرود:

11 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی میاندرود ‌بیمه می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی ‌میاندرود بر هماهنگی و برنامه‌ریزی برای بیمه محصولات زراعی بهاره در سطح بالغ بر 11 هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان تأکید کرد.

11 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی میاندرود ‌بیمه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سید شبر موسوی در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی این شهرستان گفت: توسعه و گسترش فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی به منزله چتر حمایتی دولت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی در زمان بروز حوادث و خسارت است.

وی ادامه داد: هماهنگی و برنامه‌ریزی بیمه محصولات زراعی بهاره نظیر برنج، ذرت و سویا در سطح بالغ بر 11 هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان انجام شده است.

* صادرات 960 تن مرکبات از ساری به خارج از کشور

در دیگر خبر روابط عمومی این اداره کل، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از صادرات بالغ بر 960 تن محصول مرکبات از این شهرستان به خارج از کشور از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

طهمورث قاسم‌نژاد گفت: در راستای صادرات محصولات غیرنفتی به خارج از کشور از آغاز سال جاری تاکنون بیش از 960 تن محصول مرکبات از شهرستان ساری به خارج از کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: این محصولات شامل 583 تن محصولات باغی شامل انواع نارنگی و پرتقال بوده که در مرحله اول به کشورهای روسیه، آذربایجان و ارمنستان صادر شد.

قاسم‌نژاد افزود: در مرحله دوم نیز مقدار 231 تن نارنگی و 146 تن پرتقال به کشورهای ترکمنستان، روسیه و آذربایجان صادر شد.

وی همچنین از گردش مالی افزون بر یک هزار میلیارد ریال با تولید گوشت سفید مرغ در شهرستان ساری خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: بیش از 26 هزار و 800 تن گوشت سفید مرغ در واحدهای مرغداری گوشتی این شهرستان در 11 ماه اول سال جاری تولید شد.

وی با بیان اینکه ارزش تولیدات گوشت سفید این شهرستان در این مدت زمان بالغ بر یک هزار و 742 میلیارد ریال برآورد می‌شود، تصریح کرد: شهرستان ساری با داشتن بیش از 300 واحد مرغداری گوشتی از پتانسیل بسیار بالایی در تأمین گوشت سفید در سطح استان برخوردار بوده و حدود 13 درصد تولیدات گوشت سفید استان را به خود اختصاص داده است.

این مسئول با بیان اینکه میزان مصرف روزانه مرغ شهرستان ساری به حدود 30 تن می‌رسد، افزود: بیش از 70 درصد تولید مرغ این شهرستان به سایر نقاط استان و استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

انتهای پیام/2296/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول