اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف آمل خبر داد

آمادگی اوقاف و امور خیریه برای بازسازی بقعه «شمس آل‌رسول»

رئیس اوقاف و امور خیریه آمل گفت: مسئولان اوقاف و امور خیریه آمادگی دارند برای بازسازی بقعه شمس آل رسول با ایجاد تفاهم‌نامه کار مرمت را آغاز کنند.

آمادگی اوقاف و امور خیریه برای بازسازی بقعه «شمس آل‌رسول»

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام رسول علیخانی بعد از ظهر امروز در نشست ساماندهی و مرمت بقعه شمس آل رسول اظهار داشت: مرمت و ساخت فضای مطلوب برای بقعه شمس آل رسول یکی از دغدغه‌های مهم ما است.

وی بیان داشت: زمانی که مسئولان برای برگزاری همایش ناصر کبیر و افتتاح بقعه بازسازی شده ناصرالحق خدمت آیت‌الله جوادی آملی رفتند معظم‌له علاوه بر پرداختن به بقعه ناصر کبیر فرمودند شمس آل رسول نیز در غربت به سر می‌برد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با تاکید اینکه در بازدید هفته گذشته حجت‌الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف کشور در مورد این بقعه نیز صحبت‌هایی شد، گفت: چند هفته گذشته نیز تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی هم بسته شد.

وی در مورد بقعه ناصرالحق یادآور شد: هرچند ممکن است در مورد مرمت و بازسازی بقعه ناصرالحق نقدهایی وجود داشته باشد ولی با همدلی و وحدت مسئولان با ورود اوقاف و امور خیریه این مکان تاریخی و مذهبی ساماندهی شد.

علیخانی با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری و خیمه معرفت در نوروز 93 در این بقعه بیان داشت: این طرح از 29 اسفند 92 تا 15 فروردین 93 با اجرا شدن در بقعه ناصرالحق میزبان مسافران، زائران و عاشقان خاندان اهل بیت از داخل و خارج کشور است.

وی با تاکید اینکه مکان ورزشی مطلوبی نیز برای استفاده جوانان و نوجوانان در کنار بقعه ناصرالحق ایجاد شده است، گفت: بخشی از اداره بقعه ناصرالحق را به جوانان سپردیم و هیئت مذهبی جوانان این شهرستان در شب‌های سه‌شنبه در این مکان برگزار شده و استقبال بسیار خوبی از آن می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه آمل در مورد بقعه شمس آل رسول با تاکید اینکه سیاست نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در بحث ساماندهی بقاع دغدغه علما است، خاطرنشان کرد: در زمینه مرمت و بازسازی این بقعه نیز سازمان اوقاف و امور خیریه 100 درصد آمادگی دارد برابر قوانین و دستورالعمل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حمایت مسئولان با ایجاد تفاهم‌نامه فعالیت‌های خود را آغاز کند هرچند رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این زمینه قول‌های مساعدی دادند.

انتهای پیام/86012/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول