اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

عواقب کاهش بودجه فرهنگی خراسان شمالی فاجعه‌بار است

امام جمعه بجنورد با اشاره به کاهش بودجه فرهنگی استان طی سال‌جاری گفت: عواقب کاهش بودجه فرهنگی خراسان شمالی فاجعه‌بار است.

عواقب کاهش بودجه فرهنگی خراسان شمالی فاجعه‌بار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی گفت: یکی از راه‌هایی که می‌توانیم با آن به اعتلای فرهنگ کمک کنیم این است که در بودجه‌ها جایگاه خاصی برای فرهنگ دیده شود اما متاسفانه شاهد هستیم که دولت‌ها نسبت به بودجه فرهنگی بی‌مهری و کم‌مهری نشان می‌دهند و همان مقدار کم بودجه را هم صرف مسائل مهم، زیربنایی و تحول‌آفرین نمی‌کنند تا مظلومیت فرهنگی رفع شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی افزود: این در حالی است که باید دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد فرهنگ در اولویت قرار گیرد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه پرداختن به مسائل فرهنگی بدون پشتوانه اقتصادی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: برای استحکام فرهنگی باید بودجه اختصاص داد و برنامه‌ریزی لازم است که متاسفانه این 2 بخش از چشم برنامه‌ریزان و متولیان مغفول مانده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: امیدواریم دلسوزی پیدا شود و به فریاد فرهنگ برسد.

وی افزود: تعیین ساز و کار و رفع مظلومیت بر عهده دولت و نخبگان است و مسئولان باید در بودجه‌های خود نگاهی به این مسائل داشته باشند.

یعقوبی گفت: مساجد، حوزه‌های علمیه و نمازهای جمعه هیچ پشتوانه‌ای در بودجه ندارند و اگر کمبود بودجه فرهنگی و اختصاص ندادن بودجه به بخش فرهنگ ادامه داشته باشد، عواقب آن فاجعه بار خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم به اقتصاد مقاومتی عمل کنیم، فرهنگ مقاومتی را باید استحکام بخشید و استحکام فرهنگی، استقلال فرهنگی و اقتصادی را به دنبال دارد.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: گفتمان فرهنگ جامعه یکی از بندهای 23گانه اعلام شده توسط رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی است که باید آن را به منصه ظهور رساند و لبیک ما به رهبر معظم انقلاب، فقط زبانی نباشد بلکه باید عملیاتی شود.

انتهای پیام/63002/م/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول