اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف کرمانشاه مطرح کرد

آغاز طرح آرامش بهاری در 21 بقعه متبرک کرمانشاه

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: طرح آرامش بهاری در 21 بقعه استان کرمانشاه با هدف تبدیل بقاع متبرک به قطب فرهنگی برگزار می‌شود.

آغاز طرح آرامش بهاری در 21 بقعه متبرک کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محسن سلیمانی پیش از ظهر امروز در همایش کارگاه آموزشی و توجیهی طرح نوروزی آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی اظهار داشت: طرح آرامش بهاری از تاریخ 29 اسفندماه سال‌جاری لغایت 15 فروردین‌ماه سال آینده در 21 بقعه متبرک استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

سلیمانی تصریح کرد: طرح سوگواره یاس نبوی از تاریخ نهم الی شانزدهم فروردین‌ماه سال آینده در ایام شهادت حضرت فاطمه(س) در بقاع متبرک استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

به گفته معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه هدف از این طرح، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت ایام تعطیلات نوروزی است.

وی با بیان اینکه تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقای سطح فکری زائران و مسافران نوروزی از دیگر اهداف این طرح است، خاطرنشان کرد: تعلیم و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی، خدمت‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت‌مندی زائران در بقاع متبرکه از اساسی‌ترین اهداف طرح آرامش بهاری به شمار می‌رود.

سلیمانی ابراز داشت: اعزام 24 مبلغ روحانی به هشت امام‌زاده شاخص در استان کرمانشاه، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا در امام‌زادگان و بقاع متبرکه، تهیه هفت سین قرآنی و فاطمی و برگزاری مراسم نقاره‌زنی در بقاع متبرکه شاخص از برنامه‌های مهم نوروزی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به شمار می‌رود.

این مسئول به برپایی خیمه‌های معرفت نوروزی در بقاع متبرکه استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) 54 مبلغ روحانی دیگر در اماکن مذهبی با برپایی غرفه‌های پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، برپایی گفتمان‌های دینی و مشاوره خانواده، آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی هستند.

به گفته معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، پخش مستقیم مراسم لحظه تحویل سال نو از بقاع متبرکه، برگزاری مراسم شام غریبان حضرت فاطمه(س) و همایش ره‌آوران یاس نبوی و برگزاری مسابقه شمیم یاس از دیگر برنامه‌های نوروزی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ایام نوروز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/2700/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول