اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کرمانشاه خبر داد

شرکت 5 هزار کرمانشاهی در طرح «تربیت حافظان قرآن کریم» + تصاویر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: پنج هزار کرمانشاهی در دومین مرحله سراسری آزمون کتبی طرح «تربیت حافظان قرآن کریم» در 10 رشته شرکت کردند.

شرکت 5 هزار کرمانشاهی در طرح «تربیت حافظان قرآن کریم» + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام سید محمدباقر حسینی‌اراکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: دومین مرحله سراسری آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم با استقبال بی‌نظیر شرکت کنندگان در استان کرمانشاه برگزار شد.

وی محوری‌ترین برنامه‌ اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه را اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن دانست و افزود: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری باید در کشور 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم.

به گفته حسینی‌اراکی، سازمان اوقاف و امور خیریه قصد دارد طی یک برنامه چهار ساله در اجرای نیت مقام معظم رهبری یک میلیون نفر از افراد جامعه را حافظ کل قرآن سازد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال حاضر در دومین سال اجرای طرح تربیت حافظان قرآن هستیم که آیین‌نامه‌ و اجرای دقیق زمان برگزاری آن طی دستورالعملی ابلاغ شده است.

این مسئول سهمیه کل کشور در طول این چهار سال را یک میلیون نفر اعلام کرد و گفت: استان کرمانشاه سال‌جاری با سهمیه هفت هزار و 450 نفر در این طرح شرکت کرده و این در حالی است که سهم سال گذشته استان بیش از 6 هزار نفر بود.

حسینی‌اراکی بیان داشت: آزمون شفاهی این مسابقات در تاریخ سیزدهم بهمن‌ماه سال‌جاری به‌ مدت دو هفته توسط مربیان قرآنی صورت گرفت و 6 هزار نفر در این آزمون شرکت کردند.

وی ادامه داد: آزمون کتبی این مسابقات همزمان با سراسر کشور در 22 مکان مشخص از جمله بقاع متبرکه، اماکن مذهبی، حسینیه‌ها و مراکز قرآنی برگزار شد و بیش از پنج هزار نفر شرکت کننده در 10 رشته به رقابت با یکدیگر پرداختند.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، نتایج این آزمون در روزهای آینده اعلام و به افرادی که نمره کتبی و شفاهی آن‌ها 100 باشد، جوایز ویژه‌ای اهدا خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: افرادی که در این آزمون نمره بالای 70 را کسب کنند مجاز به دریافت گواهینامه طرح تربیت حافظان قرآن خواهند بود.

حسینی‌اراکی با بیان اینکه فراخوان دوره سوم مسابقات فروردین‌ماه سال آینده اعلام خواهد شد، یادآور شد: سهمیه هر استان بر اساس توانمندی‌های سال گذشته منظور خواهد شد که استان کرمانشاه قطعا سهمیه بالایی به‌دست می‌آورد.

وی ابراز داشت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه دوره سوم طرح ویژه تربیت مربیان را در تاریخ 22 فروردین‌ ماه سال آینده برگزار می‌کند و 35 نفر از مربیان قرآنی استان آموزش‌های قرآنی لازم را از اساتید برجسته کشوری فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول