اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یادواره شهدای شیمیایی حلبچه عنوان شد

انکار فاجعه حلبچه تحریف تاریخ است

عضو شورای اتحادیه میهنی کشور عراق با اشاره به فجایع صورت گرفته در بمباران شیمیایی حلبچه گفت: هر کسی این فجایع را انکار کند تاریخ را تحریف کرده است.

انکار فاجعه حلبچه تحریف تاریخ است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یادواره شهدای شیمیایی حلبچه ظهر امروز در مجتمع فرهنگی هنری فجر کردستان با حضور میهمانان داخلی و خارجی آغاز شد.

در این مراسم عضو شورای اتحادیه میهنی کشور عراق با بیان اینکه حلبچه بخشی از تاریخ است، اظهار کرد: بمباران شیمیایی شهرهایی چون حلبچه در عراق و سردشت و شلمچه در ایران حاصل ددمنشی‌های یک دیکتاتور بوده است.

محمد محمدسعید خاطرنشان کرد: اینگونه مراسم‌ها به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران‌های شیمیایی و به منظور قدردانی از مقاومت آنان از سوی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: همه احزاب سیاسی و کردهای عراق با هر تفکر و اندیشه‌ای حقیقت و راستی را دنبال می‌کنند و آنچه مد نظر آنها است تنها پیشرفت کشور و ملت عراق است.

عضو شورای اتحادیه میهنی عراق با اشاره به فجایع صورت گرفته در بمباران شیمیایی حلبچه اظهار کرد: هر کسی این فجایع را انکار کند تاریخ را تحریف کرده است.

محمدسعید تصریح کرد: مواجهه رژیم سفاک عراق با ما برای جلوگیری از بقای نسل کرد بود و او و هم‌پیمانانش نابودی ملت کرد را دنبال می‌کردند که خوشبختانه این امر محقق نشد.

وی با قدردانی از مهمان‌نوازی نظام و مردم جمهوری اسلامی ایران در برابر کردهای عراق آن را موجب افتخار برای ملت عراق دانست و گفت: ایران حتی از آوارگان کرد نیز حمایت و آنها را پشتیبانی کرد.

عضو شورای اتحادیه میهنی کشور عراق، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم مسائل و مشکلات درون کردستان عراق را به خوبی و با مدیریت حل و فصل کنیم.

محمدسعید در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه وفاق و اتحاد هرچه بیشتر  کردستان ایران و عراق فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول