اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

اقتصاد مقاومتی شکل بدیعی از یک جنبش نرم‌افزاری است

دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اقتصاد مقاومتی شکل بدیعی از یک جنبش نرم‌افزاری و الگوی اسلامی ایرانی اداره جامعه است.

اقتصاد مقاومتی شکل بدیعی از یک جنبش نرم‌افزاری است

نیما ظهیریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی به رویکرد ایجابی و دوراندیشانه شامل اقتصاد کارآفرینی، ریسک‌پذیری و نوآوری توجه می‌شود، اظهار داشت: یکی از مفاهیم مهم اقتصاد مقاومتی تکیه بر نوآوری، ابتکار، نظریه‌پردازی و الگوسازی در عرصه‌های جدید اقتصادی و کسب و کار است.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای حصار کشیدن دور خود نیست، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در حقیقت در راستای کاهش وابستگی‌ها و تاکید بر مزیت‌های تولید داخل و تلاش بر خوداتکایی با شناخت ظرفیت‌های درونی بوده که به یک ملت امکان می‌دهد حتی در شرایط فشار اقتصادی نیز رشد و شکوفایی داشته باشد.

دبیر اجرایی خانه صنعت معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص به موقع نقاط فشار، اقدام سریع برای کنترل و بی اثر کردن تحریم‌ها و تبدیل آن‌ها به فرصت است، افزود: به طور کلی این سیاست‌ها به معنی اتخاذ رویه‌هایی در اقتصاد است که مهم‌ترین ابزار آن قدرت دفاعی است.

این مسئول در مورد مهم‌ترین بخش ابلاغیه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: مهم‌ترین بخش این ابلاغیه رویکردهایی است که در اجرای بندهای این ابلاغیه باید به آن توجه شود که شامل رویکردهای جهادی، انعطاف‌پذیر، فرصت‌ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا است که در بندهای این ابلاغیه به جنبه‌های عملیاتی این رویکردها نیز اشاره شده و این ابلاغیه ناظر بر تقویت و تعمیق توان تولید داخلی به لحاظ کیفی و کمی است.

دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: مهم‌ترین وجوه اقتصاد مقاومتی، چینش دقیق و متناسب عوامل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، زیربنایی و جغرافیایی به منظور دستیابی به مرحله‌ای از توسعه پایدار و صنعتی شدن است.

ظهیریان با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: استان زنجان با توجه به موقعیت ممتاز و استراتژیک خود و ظرفیت‌های خوبی که برای تحقق سخنان رهبر معظم انقلاب در بحث سیاست‌های مقاومتی دارد می‌تواند در حوزه صنایع پایین دستی صنعت روی، برق و الکترونیک، صنایع معدنی و صدور خدمات فنی و مهندسی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

انتهای پیام/2308/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول