اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حزب اسلامی: طالبان در برابر آمریکا تسلیم شده است

حزب اسلامی اعلام کرد که طالبان در برابر آمریکا تسلیم شده و به دستور آمریکایی‎ها و رهبران عرب، فرماندهان حزب اسلامی را ترور کرده و علیه حزب اسلامی می‌جنگد و تبلیغ می‌کند.

حزب اسلامی: طالبان در برابر آمریکا تسلیم شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، به دنبال افزایش تنش میان حزب اسلامی به رهبری «گلبدین حکمتیار» و طالبان، حزب اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای در پایگاه خبری «شهادت» که متعلق به این حزب است اعلام کرد: امروز یک بار دیگر٬ طالبان علیه حزب اسلامی جنگ تمام عیاری را راه‎اندازی کرده و به جبهه‌های حزب اسلامی حمله می‎کند.

این پایگاه خبری اعلام کرد که حزب اسلامی به تمامی نظامیان خود دستور داده که از بدنه طالبان جدا شده و در برابر هر عمل این گروه واکنش نشان دهند؛ به گونه‎ای که تبلیغات طالبان را با تبلیغات و جنگ‎جویی و خشونت‎طلبی این گروه را باید با جنگ پاسخ گویند.

در ادامه مطلب آمده است: طالبان با آمریکایی‎ها شریک شده و علیه اعضای حزب اسلامی در افغانستان جبهه گرفته‌اند، پس اعضای این حزب باید علیه طالبان جبهه بگیرند و همکاری با کسانی ‎که دستشان به خون مجاهدین آلوده شده حرام است.

در ادامه این مطلب آمده است: پس از آنکه به طالبان در قطر دفتر داده شد و شماری از رهبران طالبان با اعضای خانواده خود به قطر منتقل شدند٬ آمریکایی‎ها اعلام کردند که طالبان دیگر دشمنان آنها نیستند و رویکرد جنگی طالبان علیه دولت کابل و آمریکایی‎ها در افغانستان تغییر کرده است.

به نوشته این پایگاه خبری، در برخی جبهه‌ها٬ نظامیان حزب اسلامی در کنار طالبان قرار دارند که باید این همکاری قطع شده و این افراد باید از طالبان جدا شوند.

در این اطلاعیه به افراد حزب اسلامی توصیه شده که پاسخ حملات طالبان به مواضع حزب اسلامی باید به شکل قاطع داده شود زیرا سکوت در برابر حملات طالبان جسارت آنها را بیشتر می‎کند.

در این مطلب حزب اسلامی از مقامات سعودی گله کرده و گفته است که سلفی‎ها کاری را که با «اخوان‎المسلمین» در مصر انجام دادند حالا می‎خواهند با حزب اسلامی نیز انجام دهند.

در ادامه این اطلاعیه با اشاره به مواضع «عبدالستار خواصی» عضو پارلمان افغانستان و «مولوی شهزاده شاهد» سخنگوی برکنار شده شورای عالی صلح افغانستان آمده است این افراد از اعضای حزب اسلامی هستند و علیه نظامیان آمریکایی سخن گفته‌اند و این صحبت‎ها با واکنش تند طالبان مواجه بوده است.

عبدالستار خواصی در پی قربانی‎شدن تعدادی از افراد غیر نظامی بر اثر حملات هوایی نظامیان خارجی در منطقه «غوربند» ولایت «پروان» در شمال افغانستان، اعلام کرد: «جهاد در مقابل آمریکا روا است و هر افغان که در برابر آمریکا خاموش باشد به دین جفا کرده است.»

مولوی شهزاده شاهد نیز حدود یک ماه پیش اظهار داشت: «عامل جنگ‎ها در این منطقه وجود خارجی‎ها است و آمریکا در بسیاری مداخلات نقش بزرگی دارد و آمریکا خودخواه و مغرور است و این روحیه و سیاست آمریکا در منطقه ناامنی به میان آورده است... آمریکا به بهانه «اسامه بن لادن» به افغانستان آمد و اسامه را شهید کرد....»

این اظهارات و شهید خطاب کردن اسامه بن لادن توسط شهزاده شاهد با موجی از اعتراضات فعالان مدنی در افغانستان مواجه شد و سرانجام به برکناری وی از سمت سخنگویی شورای عالی صلح انجامید.

حدود یک ماه پیش در ولایت «میدان وردک» و پس از آن نیز در ولایت «بغلان» در شمال افغانستان درگیری مسلحانه‎ بین نظامیان طالبان و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار رخ داد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول