اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

درگیری خونین بین اعضای «حزب اسلامی» و طالبان در افغانستان

مقامات ولایت «میدان وردک» در جنوب افغانستان از درگیری خونین بین اعضای طالبان و حزب اسلامی خبر دادند.

درگیری خونین بین اعضای «حزب اسلامی» و طالبان در افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی والی میدان وردک امروز (دوشنبه) با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که بر اثر درگیری شدید بین شبه‎نظامیان طالبان و حزب اسلامی افغانستان که شب گذشته در منطقه «نرخ» این ولایت رخ داد دست کم 10 نفر کشته و زخمی شدند.

بر اساس این اطلاعیه، در این درگیری 3 نظامی حزب اسلامی زخمی شدند، 4 شبه نظامی طالبان کشته و 3 نفر دیگر از آنان زخمی شدند.

در این اطلاعیه آمده است که شب گذشته در منطقه «سیدآباد» این ولایت نیز 2 شبه‎نظامی طالبان بر اثر حملات هوایی کشته شدند.

این درگیری‎ها بین حزب اسلامی و شبه‎نظامیان طالبان در ولایت میدان وردک در حالی است که هر 2 گروه از چند سال پیش تاکنون در این ولایت حضور گسترده‌ای داشته‎اند.

برخی از شهروندان ولایت میدان وردک به رسانه‎ها گفته که حضور این شبه‎نظامیان پس از تأسیس پایگاه‌های نظامیان آمریکایی در این ولایت آغاز شده است.

این در حالی است که نظامیان خارجی بارها از سوی مقامات افغان به دامن‎زدن به ناامنی‎ها در این کشور محکوم شده‎اند.

کارشناسان نظامی افغان نیز بر این باورند کشورهای غربی و آمریکا با تشدید ناامنی‎ها در این کشور می‌خواهند زمینه تداوم حضور خود را در افغانستان مساعد کنند.

اخیراً حزب اسلامی که در کنار طالبان از جمله مخالفان مسلح دولت افغانستان به شمار می‎رود، با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرده که در صورت خروج نظامیان خارجی با دولت این کشور صلح خواهد کرد.

از سوی دیگر قرار است روند گفت‎وگوهای صلح دولت افغانستان با طالبان در آینده نزدیک در عربستان سعودی آغاز شود و کارشناسان افغان بر این باورند که در صورت پیروزی این گفت‎وگوها، امنیت در افغانستان تأمین شده و زمینه خروج کامل نظامیان خارجی از این کشور فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول