اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان:

توسعه کارآفرینی اولویت فنی و حرفه‌ای کردستان است

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: علاوه بر آموزش‌های مهارتی توسعه کارآفرینی از مهم‌ترین اولویت‌های فنی و حرفه‌ای استان در سال آینده است.

توسعه کارآفرینی اولویت فنی و حرفه‌ای کردستان است

سیدجمیل احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: توجه به توسعه کارآفرینی از مهم‌ترین اولویت‌های فنی و حرفه‌ای استان در کنار گسترش بیش از پیش آموزش‌های مهارتی است.

وی تصریح کرد: دریافت مجوز تربیت مربی در برخی از رشته‌ها با توجه به نیاز استان یکی از اقدامات مهمی است که در راستای تحقق این برنامه انجام شده است.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان افزود: در این طرح ضمن تربیت مربی برای خود استان به عنوان استان معین منطقه دو کشور نیز انتخاب شده‌ایم.

احمدی با بیان اینکه با توجه به سیاست‌های مدنظر رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی توسعه کارآفرینی را در اولویت برنامه‌ها قرار داده‌ایم، اضافه کرد: ایجاد نگرش کارآفرینی و ارائه آموزش به کارآفرینان به منظور افزایش اثربخشی آنان از مهم‌ترین اهداف این اداره‌کل در برنامه‌های سال آینده خواهد بود.

به گفته وی، ایجاد و تقویت روحیه خودباوری از دیگر مزیت‌های این آموزش‌ها علاوه بر کسب مهارت است.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان خاطرنشان کرد: افرادی که آموزش‌های مهارتی می‌بینند و بعد به محیط کار واقعی وارد می‌شوند، اثربخشی و کارایی بیشتری خواهند داشت.

احمدی از اجرای طرح بازارمحور به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این اداره‌کل نام برد و اظهار کرد: این طرح در واقع مدلی است که در راستای ایجاد اشتغال پایدار چهار حلقه آموزش، تولید، بازاریابی و فروش را تشکیل داده است.

وی افزود: در این الگوی آموزشی کارآموز همزمان با آموزش حرفه‌ای فرایند تولید، بازاریابی و ارائه خدمات در محیط کار واقعی یا شبیه‌سازی شده را زیر نظر مربی متخصص تجربه می‌کند.

وی همگام شدن با تمهیدات اقتصاد مقاومتی و افزایش اثربخشی و کارایی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از مهم‌ترین اهداف این طرح عنوان کرد و بیان داشت: زمینه‌سازی برای ایجاد اشتغال پایدار، توسعه کارآفرینی، رشد و توسعه مشاغل خانگی و افزایش اعتماد به نفس کارآموزان از طریق ارائه آموزش‌ از دیگر اهداف این طرح است.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان در پایان افزود: این طرح در استان ما اجرا شده و جزو استان‌های پایلوت و پیشگام در این حوزه هستیم.

انتهای پیام/79002/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول